למרות שחברות תעופה שונות ובהן דלתא איירליינס וק.ל.מ ביטלו כבר לפני כשבועיים את הקוד המשותף שלהן עם חברת התעופה אירופלוט, בנמל התעופה של מוסקבה (SVO) עדיין מוצגים שמות החברות הללו כחלק מהרישום לטיסות של החברה הרוסית.

דלתא איירליינס היתה חברת התעופה הראשונה שהודיעה על ביטול הקוד המשותף (CODE SHARE) עם חברת אירופלוט. היא הודיעה על כך ב-26 בפברואר ומסרה כי הסירה את הקוד מכל השרותים המופעלים על ידי אירופלוט בנמל התעופה שרמטייבו (SVO) וכן מאלה המופעלים על ידי דלתא בנמלי תעופה בארצות הברית. 

זמן קצר לאחר מכן הודיעה גם חברת ק.ל.מ, אחת השותפות העיקריות בברית התעופה SkyTeam, על ביטול לאלתר של שיתוף הקוד שלה עם חברת אירופלוט בשל הפלישה לאוקראינה. בהודעתה מסרה חברת ק.ל.מ: “הסרנו את הקוד שלנו משירותי Aeroflot מנמל התעופה שרמטייבו במוסקבה״.

במסגרת הסכמי Codeshare, אירופלוט משתפת פעולה עם 32 חברות תעופה זרות ורוסיות ומפעילה טיסות משותפות ליותר מ-100 יעדים. 

הסכם שיתוף קוד הוא הסכם בין שני חברות תעופה או יותר, לפיו הספק המפעיל טיסה נתונה מאפשר למוביל אחר אחד או יותר לשווק טיסה זו ולהנפיק עבורה כרטיסים כאילו הם מפעילים את הטיסה בעצמם. בפועל, ספקים אחרים אלה מוסיפים את קוד ייעוד הספק ומספר הטיסה שלהם לזה של הספק המפעיל. כך, אותה טיסה מקבלת מספר מספרי טיסה של חברות תעופה שונות.

ואולם, למרות הודעת דלתא איירליינס וק.ל.מ. על ביטול שיתוף הקוד עם חברת אירופלוט והסרת הקוד משרותי החברה הרוסית בנמל התעופה של מוסקבה, עיון בלוח הטיסות של נמל  התעופה שרמטייבו מלמד כי שמות שתי החברות הללו, כמו גם שמות של חברות תעופה אחרות להן יש שיתוף קוד עם אירופלוט, עדיין מופיע על לוח הטיסות. מדובר בטיסות פנים בתוך רוסיה, שכן חברת התעופה הרוסית ביטלה את טיסותיה הבינלאומיות מחשש להחרמת המטוסים על ידי החברות מהן הוחכרו.

מספרי טיסה של דלתא וחברות אחרות על טיסות של חברות תעופה רוסיות
מספרי טיסה של דלתא וחברות אחרות על טיסות של חברות תעופה רוסיות

כך, למשל, מצאנו טיסה של אירופלוט לסוצ׳י מספר טיסה SU1146 שרשומה גם כטיסת דלתא DL7591  וטיסת איר פארנס AF4614, או טיסה לעיר פרם (Perm), שמופעלת על ידי חברת אירופלוט ומופיעה גם כטיסת דלתא DL75975, איר פראנס AF4911, טיסת ק.ל.מ KL3248 וטיסת ג׳אפן איירליינס JL8469 . וכן מצאנו קוד משותף של דלתא וק.ל.מ המופיע גם על טיסות לנובוסיבירסק, וולגוגרד וערים נוספות. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *