ברשתות החברתיות החלה מחאה נוכח השתיקה הרועמת של ברית התעופה SkyTeam באשר לדרישה לבטל את החברות של חברת התעופה הרוסית אירופלוט בברית. דרישה שעלתה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה והזוועות שנחשפות חדשות לבקרים ברשתות הטלוויזיה.

גולשים רבים, שחברים במועדוני נוסעים של חברות תעופה החברות בברית SkyTeam, דורשים מהנהלת ברית התעופה לבטל לאלתר את חברותה של חברת התעופה אירופלוט בברית.

הנוסעים דורשים: הוציאו את אירופלוט מברית SkyTeam

SkyTeam היא אחת משלוש בריתות התעופה הגדולות בעולם. היא הוקמה בשנת 2000 והנהלת יושבת באמסטרדם. בברית חברות 19 חברות תעופה. הגדולות שבהן דלתא איירליינס, ק.ל.מ – איר פרנס, אירופלוט וקוריאן איר. חברות ברית התעופה טסות ל-1,036 יעדים ב-170 מדינות ברחבי העולם ומבצעות מעל 15 אלף טיסות די יום.

עם תחילת הפלישה של רוסיה לאוקראינה החליטו שתי החברות הבכירות בברית התעופה (דלתא וק.ל.מ) לבטל את הקוד המשותף עם חברת התעופה אירופלוט. אולם ברית התעופה, SkyTeam, לא נקטה כל צעד מעשי עד כה, ולא הציגה אף כוונת להשעות את חברותה של חברת התעופה הרוסית. עד כה הסתפקה הברית בתגובה לקונית (ראו בהמשך)  שהביאה לגל מחאה ברשתות החברתיות.

״השעו את אירופלוט מיידית מחברות בברית התעופה. זוהי טרגדיה עבור כל עובדי אירופלוט, אבל היא בלתי נמנעת עם המתקפה על אוקראינה,״ כתב הגולש ג׳ק סאפאר והוסיף: ״צריך לקוות שהעם הרוסי ינצח את הממשלה ויראה את כוחו האמיתי לעולם.״

הגולש דניאל דינו כתב כי הגיע הזמן להסיר את אירופלוט מ-SkyTeam. ״לחברת התעופה הזו יש היסטוריה ארוכה של אי כיבוד הסכם. דלתא איירליינס ביטלה את הקשר איתם. הגיע הזמן ששאר החברות בברית ילכו בעקבותיה.״

גולש נוסף, וורן מילס כותב כי יש לו אלפי לקוחות שתקועים בשל הסנקציות וביטול כל הטיסות של חברות התעופה הרוסיות ודורש מהנהלת ברית התעופה להוציא הודעה המבהירה האם הזמנות שנעשות בתוך הברית וכוללות את אירופלוט עדיין תקפות והאם ניתן להעביר את הנוסעים לחברות אחרות בברית התעופה.

הגולש הארי אולברייט כתב בעמוד הפיסבוק של ברית התעופה כי הוא לא יטוס באף אחת מחברות התעופה החברות בברית עד שחברותה של אירפלוט לא תבוטל וציין כי תמיד יש חלופות.

והגולש רוברט ברלטה זעם על SkyTeam, אשר התגובה האחרונה שלה היתה ב-25 בפברואר בציוץ בטוויטר בה נכתב: ״SkyTeam עוקבת מקרוב אחר אירועים מתמשכים באוקראינה ונמצאת בקשר עם כל החברים שלנו כדי להעריך את המצב ככל שהוא מתפתח.״

״האם אתם צוחקים?״ כתב ברלטה והוסיף: ״מעקב על מה? איזו אמירה מטופשת. יש להסיר את אירופלוט מהברית שלכם עכשיו. אני מוותר על החברות שלי״