בתדרוך לעיתונאים שהתקיים אמש סקר מנכ״ל לופטהאנזה היוצא את סטאטוס פעילות קבוצת לופטהנזה (לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן ובריסל איירליינס) בישראל.

מהסקירה עולים מספר נתונים ועדכונים מעניינים לגבי פעילות הקבוצה. הנתון המעניין נוגע להתאוששות המהירה והחדה של עולם התעופה בישראל. על פי מנכ״ל הקבוצה, בשבועות הקרובים ולקראת חג הפסח תפוסת המושבים בטיסות מישראל עומדת על כ-85%, נתון מדהים למדי שמצביע על התאוששות מהירה מאוד של עולם התעופה בישראל. את השילוב של הזינוק החד בביקוש ועליית מחירי הדלק אגב, כולנו כבר מרגישים במחירי כרטיסי הטיסה המאמירים ולא רק בקבוצת לופטהנזה.

שאלה שעולה כל הזמן, בעיקר בקרב המגזר העסקי, נוגעת לאפשרות של שימוש במטוסים רחבי גוף בקווי החברה. בעוד חברת סוויס מפעילה מטוסים רחבי גוף לסירוגין, לופטהאנזה, אוסטריאן ושאר חברות הקבוצה משתמשות במטוסים צרי גוף בלבד. לשאלתנו, ענה מנכ״ל החברה כי מדיניות לופטהנזה היא שימוש במטוסים צרי גוף לטיסות קצרות מ-5 שעות, וכרגע אין צפי לשינוי מדיניות זו בכל הנוגע לישראל.

עוד נושא מעניין שעלה הוא הצפי לפריסה של מוצר פרימיום אקונומי במטוסים רחבי הגוף של הקבוצה. היות ורק חברת סוויס כרגע מגיעה לישראל עם מטוסים מסוג זה, שאלנו האם נראה בישראל את המוצר, שנראה בתמונות מבטיח למדי. התשובה היא שאין צפי להקצות מטוסים ייעודים עם המחלקה לישראל, אך כאשר תסתיים הפריסה שלה במטוסים רחבי הגוף, נוכל לפגוש אותה בישראל בעיקר במטוסי ה-A330 או ה-777. בהקשר זה צוין כי החברה רואה גידול בביקוש למוצר הפרימיום בקרב תיירים המחפשים נוחות עדיפה.

מחלקת הפרימיום אקונומי החדשה במטוסי Swiss
מחלקת הפרימיום אקונומי החדשה במטוסי Swiss

עוד עלה במסגרת המפגש כי החל מלוח טיסות הקיץ הקרוב, חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה: לופטהנזה, SWISS, אוסטריאן איירליינס ובריסל איירליינס יגדילו משמעותית את ההיצע ותדירות הטיסות שלהן מ-44 טיסות שבועיות ל-73 טיסות שבועיות. עם לוח טיסות מורחב זה, קבוצת לופטהנזה מתקרבת לכמות הטיסות שהפעילה טרום המגיפה.

במסגרת מפגש העיתונאים צוינה גם עזיבתו של מנכ״ל הקבוצה הנוכחי בישראל, מר עופר קיש, לאחר חמש שנים בתפקיד ו-32 שנים בקבוצת לופטהנזה. את קיש יחליף מרכוס הגנברוך אשר עובד בקבוצת לופטהנזה ומכיר את השוק הישראלי מתפקידו כראש מחלקת פיתוח עסקי ומכירות עבור רוסיה, חבר העמים וישראל.

מימין לשמאל: מרקוס הגנבורך המנכ"ל החדש, עופר קיש, פיטר פולם המנהל האזורי ובוריס אוגורסקי דובר אירופה, אפריקה והמזרח התיכון.
מימין לשמאל: מרקוס הגנבורך המנכ”ל החדש, עופר קיש, פיטר פולם המנהל האזורי ובוריס אוגורסקי דובר אירופה, אפריקה והמזרח התיכון.