לאחרונה דיווחנו על חידוש המגעים של קבוצת IAG (הבעלים של בריטיש איירווייז, איבריה) לרכישת אייר אירופה שכיום בבעלות קבוצת גלובליה.

מדיווחים אחרונים עולה כי שני הצדדים הגיעו להסכם לקיים מו״מ בלעדי בין הצדדים למשך שנה, מבלי לקיים מו״מ עם צדדים נוספים. בתמורה להסכם, קבוצת IAG תלווה לחברת אייר אירופה 100 מיליון יורו למשך 7 השנים הקרובות. במסגרת ההסכם, את ההלוואה תוכל קבוצת IAG להפוך לבעלות של 20% בחברת התעופה הספרדית. עוד חלק בהסכם מאפשר לקבוצת IAG להשוות כל הצעה שתקבל חברת התעופה אייר אירופה מגורם אחר למשך השנתיים הקרובות.

הסכם זה למו״מ בלעדי מגיע לאחר דיווחים על התעניינות של חברת אייר פראנס ברכישת חלק מחברת אייר אירופה. קבוצת IAG ביקשה להבטיח לעצמה את הבלעדיות לרכישה של החברה. זאת כאשר כניסה של קבוצת אייר פראנס למדריד יכולה להחליש את פעילות קבוצת IAG בשדה. מנכ״ל IAG אמר בנושא: ״אנחנו משוכנעים בחשיבות האסטרטגית של שדה התעופה הבינ״ל במדריד…ההסכם הזה ייתן לנו זמן להעריך חלופות שיהיו באינטרס של שני הצדדים״.

כזכור, בשנת 2019 הסכימה IAG לרכוש את אייר אירופה, אך שני הצדדים ביטלו את ההסכם בחודש דצמבר 2021. בחודש פברואר 2022 שוב עלו דיווחים על מגעים בין הצדדים. ההסכם הנוכחי לא יהיה הפעם הראשונה שבו מתנה אייר אירופה את המגעים בסיוע כלכלי. קבוצת IAG כבר הלוותה 75 מיליון יורו לבעלי חברת אייר אירופה בדצמבר כחלק מהמגעים בין הצדדים. רכישה של אייר אירופה תיצור מפלצת תעופה אירופאית שעלולה לסכן את התחרות במדינה, נושא שמושך את תשומת הלב של רגולטור מניעת התחרות באיחוד האירופי.