חברת איזיג׳ט הודיעה אתמול כי היא מסירה את חובת חבישת מסכות בטיסותיה החל מה-27 במרץ. זאת בטיסות מיעדים ואל יעדים שבהם לא נדרשת חובת חבישת מסיכות.

החברה מצטרפת בכך לחברות תעופה בריטיות נוספות שמסירות את חובת חבישת המסכות, בהתאם לדרישות יעדי הטיסה.

בהודעתה מסרה איזיג׳ט כי על פי ההחלטה אנשי צוות המטוס לא יורו לנוסעים לחבוש מסכות במטוסים וכל נוסע יוכל לנהוג לפי בחירתו בקווים שאליהם אין חובה בחבישת מסיכה. החברה הוסיפה כי היא שואפת להסיר את המגבלות במרבית הנתיבים הפנים ארציים והבינלאומיים. זאת כאשר מדובר ביעדים שבהם אין דרישה חוקית לחבישת המסכות.

״כחברת תעופה פאן אירופאית הפועלת בין למעלה מ-30 מדינות, עלינו להמשיך להבטיח שאנו והלקוחות שלנו פועלים לפי הדרישות החוקיות של כל המדינות אליהן אנו טסים. המשמעות היא שכאשר טסים למדינות שבהן דרישות המסכה נותרו בתוקף, נפעל לפי הדרישות החוקיות הרלוונטיות. אנו קוראים לממשלות אירופה לקיים תאום משותף להסרת הדרישה במידת האפשר. זאת כדי שהנושא יהיה ברור יותר ללקוחות.״ נאמר בהודעה החברה. איזיג׳ט הוסיפה כי תשאף לספק מידע ברור לנוסעים במהלך הטיסה ולפרט את הדרישות הספציפיות לכל יעד ויעד.

יצוין כי חברת בריטיש איירוויס היתה חברת התעופה הגדולה הראשונה בבריטניה שהקלה על חוקי המסכות וכבר בשבוע שעבר שינתה את הדרישות שלה וקבעה כי כי בכל יעד אליו היא טסה ואשר החוק בו אינו מחייב חבישת מסכה, לא יהיה צורך בחבישת מסכה במטוס והיא תהיה אופציונלית בלבד. יחד עם זאת החברה מציעה לנוסעים לשמור מסכות בהישג יד למקרה שינוי של הרגע האחרון.

גישה דומה נוקטת גם חברת התעופה וירג׳ין אטלנטיק שהודיעה כי חבישת מסכות בטיסה תהיה אופציונלית בקווים שאינם כפופים לתקנות המסכות הבינלאומיות, אבל תהיה חובה בקווים רבים אחרים, כולל טיסות לארה״ב וממנה.

החברה הוסיפה כי אף שבקווים מסוימים אין חובה לחבוש מסיכה, היא ממליצה לשאת אחת כזו לכל מקרה ואפילו ממליצה לחבוש מסכה ליתר בטחון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *