החל מאתמול הוסיפה חברת טורקיש איירליינס טיסה יומית לתל אביב במטוס ה-A350 החדיש של החברה. מדובר בתוספת מפתיעה שכן המטוס משמש בעיקר ליעדים ארוכי טווח דוגמת מנילה, סאו פאולו, בואנוס איירס, ונקובר ונוספים. על כן מפתיעה ההחלטה להציב את המטוס לטיסה יומית בקו טיסות קצר של שעתיים בלבד. כמובן שכפי שנעשה בחברות אחרות, כאשר יהיה מחסור במטוסי A350 לקווים ארוכים, הטיסות לתל אביב הן הראשונות שיוחלפו למטוס אחר.

מטוס ה-A350 של טורקיש איירליינס בנתב״ג
מטוס ה-A350 של טורקיש איירליינס בנתב״ג. תמונה: אורן לוינטל

הטיסות שיתקיימו במטוס ה-A350 יהיו כלהלן:

טיסת TK811 שתמריא מתל אביב בשעה 07:00 בבוקר ותנחת באיסטנבול בשעה 09:20

טיסת TK792 שתמריא מאיסטנבול בשעה 01:25 ותנחת בשעה 03:30

לחברת טורקיש שישה מטוסים מדגם A350-900, עם שלושה שצפויים להצטרף לצי. במטוסים אלו 2 מחלקות שירות – עסקים (32 מושבים) ותיירים (297 מושבים). בולטת בהיעדרה מחלקת תיירים פרימיום שהופכת נפוצה מבוקשת יותר בתקופה האחרונה, כשחברות רבות ״נכנעות לטרנד״ ומוסיפות מחלקה דומה (אפילו אמירייטס נכנעה). 

במטוסים אלו מותקנות המחלקות החדשות והמשודרגות של החברה. מדובר במוצרים עדיפים משמעותית מאלו שמותקנים במטוסי הדור הקודם של החברה (777 ו-A330). מחלקת העסקים במטוסים שודרגה לתצורת 1-2-1, לעומת תצורה מיושנת וצפופה יותר של 2-3-2 במטוסי ה-777. מדובר באותו מותר שמותקן במטוסי ה-787 דרימליינר שמציע פרוטיות גבוהה וכמובן כיסא שנפתח למיטה. מדובר בשדרוג משמעותי של המוצר שמוצע לקהל הישראלי, למרות שמדובר בטיסה קצרה בלבד.

מחלקת עסקים במטוס ה-A350 של טורקיש איירליינס
מחלקת עסקים החדשה של טורקיש איירליינס במטוס ה-A350

כזכור, טורקיה נמצאת בראש רשימת יעדי הטיסה מישראל, עם לא פחות מ-92 טיסות שבועיות בעת הנוכחית, כאשר עבור רבים הן משמשות כטיסות המשך ליעדים אחרים. שנייה לטורקיה נמצאת רק דובאי עם 63 טיסות סה״כ. מתוך 92 טיסות, שכוללות גם את חברת פגסוס, מפעילה טורקיש לא פחות מ8-10 טיסות יומיות. הטיסות מבוצעות בשילוב של מטוסי A321, 777,737, ו-A330 וכעת גם עם המצטרף הטרי A350.