מנכ״ל לופטהנזה, קרסטן שפור, מבשר כי חברת התעופה תמשיך לייקר את מחירי כרטיסי טיסה. זאת, למרות שכבר עשתה זאת פעמיים במהלך השנה. בראיון לשבועון הגרמני ׳דר שפיגל׳ הוא מגלה כי בניגוד לשמועות קודמות, עד סוף השנה החברה תיפרד מכל מטוסי האיירבוס A380 שעדיין נמצאים בצי החברה, אך מקורקעים מאז תחילת מגפת הקורונה.

״המשך עליית מחירי הדלק מחייבות אותנו לייקר את כרטיסי הטיסה שכן ניתן לקזז רק חלק מהן על ידי עסקאות נפט עתידיות״ אמר שפור והדגיש כי החברה רוכשת כעת נפט עם גידור עתידי, אבל מחירי הנפט שעלו באחרונה משפיעים עכשיו על הפעילות של החברה. לדבריו, גם עלויות צוותי האוויר והקרקע והמיסים לנמלי התעופה מתייקרים. שפור הוסיף כי לפי חישובי אנליסטים בבנק UBS השוויצרי, מחיר כרטיס טיסה ממוצע במחלקת תיירים בלופטהנזה ברבעון השני של השנה יהיה יקר ב-47% אחוזים מאשר באותה תקופה בשנה שעברה.

למרות התייקרות מחיר כרטיסי הטיסה מנכ״ל לופטהנזה לא מצפה לירידה במכירת כרטיסים ומגלה כי החברה חווה זינוק בביקוש להזמנות. ״בשנה שעברה עמדנו על 40% מתפוסת המושבים של שנת 2019 וכעת אנחנו נמצאים מעל 50%. אנחנו מצפים שבקיץ התפוסה הממוצעת תהיה 90% זאת כאשר לחלק מהקווים יש לנו כבר עכשיו הזמנות גבוהות יותר מאשר בשנת 2019,״ אמר והוסיף כי לאחר שנתיים של מגפה אנשים רוצים לשוב ולטוס וגם ׳לפנק את עצמם׳. ״אנחנו רואים יותר ויותר אנשים פרטיים שרוכשים כרטיסים במחלקת עסקים ומחלקה ראשונה ובהתאם גם צריכת השמפניה על המטוסים עולה.״

בהתייחסות לצי מטוסי האירבוס A380, שקורקעו מאז תחילת מגפת הקורונה אמר שפור כי הם לא יחזרו לשרות. המטוס עם ארבעה מנועים אינו חסכוני בהשוואה למטוסים הדו מנועיים. ״עם תחילת המגפה הוצאנו את כל 14 המטוסים מסוג זה משרות. 6 מטוסים כבר נמכרו ועד סוף השנה נמכור את כל שמונה המטוסים שנותרו. ״סוף סוף זה נגמר,״ אמר.

שפור העריך כי במהלך השבועות הקרובים תוסר מגבלת חבישת המסכות בטיסות בכל העולם אבל הוא מעריך כי חלק מהנוסעים יעדיפו להמשיך לחבוש מסכות במהלך הטיסות.