חברת ארקיע שולטת בקו בין תל אביב ואילת והטיסה בחודש מרץ 58.66% מכל הנוסעים בקו הפנים ארצי. כך עולה מהדוח החודשי של רשות שדות התעופה.

במונחים מספריים מדובר בהטסתם של 40,861 נוסעים, נתון המשקף זינוק של 113% בהשוואה לחודש מרץ 2021. חברת ישראייר הטיסה בקו 28,709 נוסעים בחודש מרץ והציגה  גידול של 36.77%.

הנתונים המצטברים בחודשים ינואר -מרץ מלמדים כי ארקיע הטיסה בתקופה זו 96,710 נוסעים, שמהווים קרוב ל-61 אחוזים מכלל הנוסעים בקו. מדובר בגידול של פי 4.5 בהשוואה לנתוני הרבעון הראשון של 2021. חברת ישראייר הטיסה בתקופה זו בקו תל אביב אילת 61,805 נוסעים (נתח של כ-39%) והציגה גידול של 77.08%.

בסך הכל טסו ברבעון הראשון של השנה בין מרכז הארץ לאילת 158,630 נוסעים (כולל מספר מועט של נוסעים במטוסים פרטיים). מדובר בגידול של כ-181% אחוזים בהשוואה לחודשים המקבילים בשנה שעברה.

כזכור, רשות שדות התעופה ׳מחפשת׳ חברת תעופה שתפעיל טיסות משדה התעופה הבינלאומי השומם בחיפה לאילת, מה שיכול לשנות מעט את תמונת הטיסות לאילת. וכל זאת בזמן שבשנת 2021 עברו בשדה התעופה ברמון פחות מ-5,000 נוסעים בינ״ל.

תגובה
  1. ישראייר יכלה להוביל את השוק, אבל היא בחרה להפסיד המון כסף בגלל שהיא החליטה לא לטוס מחיפה. הביקוש הוא עצום. הרבה יותר מאשר הקו בנתב"ג. יכלה להוציא 6 טיסות ביום במחיר מעל 350 שח או 400 שח לכרטיס הכי זול.

    1. בהחלט יש כסף על הרצפה בקו לחיפה. אחת מהבעיות לדעתי היא בהעדפה של החברות להפעיל כמה שיותר טיסות ליעדים שאפשר לגבות עליהם מחירים מופקעים ביחס לשעת הטיסה כמו דובאי ושארם.

Comments are closed.