חברת התעופה הרוסית, אירופלוט, תשוב להפעיל טיסות בין מוסקבה למלדיבים. זאת לאחר שרשות התעופה במלדיבים הבטיחה לרוסיה כי האיים המלדיבים יספקו שירותי מטוסים כמו טיפול קרקעי ותדלוק למטוסים. 

אירופלוט הפסיקה את טיסותיה למלדיבים, ולמעשה לכל יעד בינ״ל, ב–8 במרץ וגרמה בכך לצניחה בתיירות לאזור. זאת משום שהתיירות של השוק הרוסי מהווה כ-16% מסך כניסות התיירים למדינת האיים. מדובר בכ-200 אלף תיירים מרוסיה המבקרים באיים מדי שנה.

הפסקת הטיסות של אירופלוט למלדיבים כמו גם ליעדי נופש אחרים נגרמה בשל חשש של חברת התעופה שמטוסיה לא יקבלו שרותים ואולי אפילו יעוקלו לבקשת חברות החכרת מטוסים. שכן  חלק גדול ממטוסי החברה הרוסית שייכים להן.

אירופלוט החליטה לחדש את הטיסות לאיים לאחר שרשות התעופה האזרחית במלדיבים הבטיחה לה כי אין מניעה לחידוש הפעילות על פי הסכם התעופה האזרחית בין האיים המלדיביים לרוסיה וכי הסכם השירות האווירי הקיים בין רוסיה לאיים נשאר בתוקף.

על פי הודעת רשות התעופה במלדיבים הטיסות יחודשו ב-14 במאי, יבוצעו במטוס אירבוס A330 במתכונת של טיסה יומית. ברשות חברת אירופלוט צי של 12 מטוסים A330 כאשר רק אחד מהם שכור והשאר בבעלות רוסית.  ליעדים אחרים, ביניהם ישראל, שולחת החברה הרוסית מטוסים מתוצרת רוסית בלבד על מנת להמנע מהחרמת מטוסים כחלק מהסנקציות המערביות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *