אחד מהמרכיבים היותר חשובים וגם היותר יקרים בחופשה זה המלון. לעיתים מדובר במלון אחד לאורך כל החופשה ולעיתים לנים בכמה בתי מלון.

ומכיוון שזה כך, אנחנו משקיעים הרבה זמן ומאמץ בחיפוש והזמנת מלון. החל מאיסוף מידע, המלצות וביקורות ממכרים, אנשים, קהילות, רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט, השוואות מחירים בין אתרים שונים ועד ההזמנה עצמה.

על מנת שהתהליך יהיה קצר יותר, ממוקד יותר, יעיל יותר וחסכוני יותר, ערכנו בשבילכם את הצ’קליסט להזמנת מלון. אם תעקבו אחרי השלבים תהיו בטוחים שלא פספסתם כלום ועשיתם את הבחירה הטובה ביותר בהתאם לנסיבות, לצרכים ולאופי הטיול שלכם.

תעשו רשימה של הרצונות, צרכים והאילוצים שלכם

אמנם זה מאוד מפתה וכיף להתחיל ולהסתכל על מלונות, כדי שלא תבזבזו זמן יקר אנחנו ממליצים להכין רשימה של הדברים הבאים:.

  • מטרת הנסיעה – נופש / עסקי וכו’
  • האם מדובר במלון אחד לכל החופשה או מעבר בין מלונות.
  • אם מדובר על מעבר בין מלונות, קודם כל תתכננו את המסלול לפי ימים.
  • מה התקציב שלכם.
  • האם יש לכם דרישות מסוימות למשל עריסת תינוק, חדר נגיש, מטבח בחדר, אמבטיה וכו’.
  • האם אתם רוצים להזמין מלון על בסיס אירוח מלא, חצי פנסיון, רק ארוחת בוקר או לינה בלבד.
  • מהו הרכב הנוסעים.

תעשו מחקר שוק, איסוף מידע, המלצות, ביקורות וחוות דעת

לאחר שרשמתם את כל הנתונים אתם יכולים להתחיל לאסוף מידע, המלצות וביקורות. מכיוון שיש לכם כבר את כל האילוצים שלכם, החיפוש שלכם יכול להיות יותר ממוקד.

היכן אתם יכולים לחפש מידע על מלונות ביעד אליו אתם נוסעים ?

  • קבוצות פייסבוק רלוונטיות. הקבוצות יכולות להיות קבוצות כלליות של טיולים בחו”ל או קבוצות ייעודיות לאותו היעד אליו אתם נוסעים. תעשו חיפוש בהיסטוריה של הקבוצות ובמידה ואתם לא מוצאים מידע או המידע אינו עדכני, אתם יכולים לפרסם בקשה או שאלה.
  • אינסטגרם. אינסטגרם היא פלטפורמה יותר ויזואלית אך בהחלט אפשר למצוא תמונות, סרטונים וגם לחפש בחשבונות הישירים של המלונות. כן יש אפשרות גם ליצור קשר עם המלונות דרך האינסטגרם ולשאול שאלות במידה ויש לכם.
  • בלוגרי טיולים. בארץ יש לא מעט בלוגרי טיולים עם בלוגים מצוינים שמרכזים כתבות על יעדים בכל העולם.
  • אתרי אינטרנט להמלצות וביקורות. לדוגמא Tripadvisor. עם זאת קחו בחשבון שאמינות אתרים כאלו במגמת ירידה ולכן המלצתנו היא לא להסתמך רק על הכתוב באתרים אלו אלא להצליב את המידע עם מקורות אחרים שאנחנו מפרטים בצ’קליסט זה.
  • אתרי האינטרנט של המלונות עצמם.
  • אתרי אינטרנט של השוואת מחירים והזמנת מלונות לדוגמא בוקינג.קום, הוטלס.קום וכו’. אנחנו ממליצים להיכנס ולקרוא קצת חוות דעת של אורחים שביקרו ושהו במלון.

 תשוו מחירים בין אתרים

קיימים היום לא מעט אתרי השוואת מחירים והזמנת מלונות. למעשה ניתן להזמין מהאתר הישיר של המלון או מרכז ההזמנות, דרך סוכנים או דרך אתרים מתווכים (כדוגמת Booking.com).

כשאתם משווים מחירים תבדקו את הדברים הבאים:

  • מחיר באתר הישיר של המלון
  • מחיר אצל סוכן
  • מחיר אצל מספר אתרים מתווכים

כמו כן שימו לב להשוות תפוחים לתפוחים וזה אומר כשאתם משווים מלון מסוים בין מחירו באתר X לבין מחירו באתר Y תראו שאתם מסתכלים על אותם התאריכים, אותו סוג החדר, אותו הרכב של אורחים, אותה מדיניות הביטול ואותו המחיר הכולל (יש אתרים שמציגים את המחיר הכולל כבר בתחילת הליך ההזמנה ויש כאלו שמציגים אותו רק בסיום).

טיפ קטן מאיתנו – כדי להוזיל עלויות אתם יכולים לעשות את הדברים הבאים:

  • לגלוש מהמובייל – לרוב המחירים בגלישה מהנייד זולים יותר.
  • לגלוש במצב מוסתר (אינקוגניטו)

תבדקו האם יש לכם נקודות / הטבות / חברות במועדון

באתרים מסוימים ניתן לקבל נקודות בונוס או חברות במועדון שמקנה הטבות, הנחות ושדרוגים על הזמנת מלונות.

לדוגמא בבוקינג.קום ניתן להשתדרג למעמד GENIUS שמקנה הנחות והטבות כדוגמת שדרוג בסוג החדר או ארוחת בוקר. מקבלים מעמד Genius לאחר הזמנת מספר לילות מינימלי במצטבר דרך האתר.

ב Hotel.com יש תכנית שנקראת Hotels Rewards שבה על כל הזמנה של 10 לילות מקבלים לילה בחינם ועוד.

כמו כן, במידה ויש לכם לדוגמא מועדון הנוסע המתמיד באל על, תוכלו להשתמש בנקודות על מנת להזמין מלונות באתר הייעודי שלהם להזמנת מלונות.

תבחנו את הפרמטרים הבאים בהשוואה בין מלונות שונים ובין חדרים באותו מלון

  • דירוג- מספר הכוכבים שיש למלון.

  • ביקורות – תקראו קצת ביקורות באתרים שונים. לדוגמא, בבוקינג ניתן לסנן מלונות שקיבלו רק ציון של 8+

  • מדינית הביטול – מאוד חשוב בעיקר בתקופת הקורונה. תיכנסו לקרוא את מדיניות הביטול של ההזמנה. כמה אופציות פופולאריות למדיניות ביטול:

    • ביטול ההזמנה ללא החזר. משמע במידה ואתם מבטלים בכל שלב לאחר שביצעתם את ההזמנה הפסדתם את כל הכסף ששילמתם עבור ההזמנה.

    • ביטול עם החזר חלקי – עבור ביטול ההזמנה תקבלו בחזרה חלק מהכסף ששילמתם.

    • ביטול עם החזר מלא – בגין הביטול תקבלו את כל כספכם בחזרה. שימו לב במקרה הזה למועדים למשל מלון שרושם כי עבור ביטול עד שבועיים לפני תאריך הצ’קאין תקבלו את כל כספכם בחזרה, וכל ביטול מאוחר מזה יגרור תשלום מלא.

    • טיפ מאיתנו – ברבים מאתרי ההזמנות ייתכן ויופיע לכם “ביטול בחינם” אך באותיות הקטנות יהיה רשום המועד המאוחר ביותר לביטול החינם ורק בחלקם הביטול עם החזר מלא יהיה עד יום או יום לפני ההגעה למלון. זה יכול להטעות וחשוב להיכנס ולקרוא את האותיות הקטנות של מדיניות הביטול.

  • תשלום מראש או במלון- שימו לב מתי אתם נדרשים לשלם את הסכום מראש, מתי במלון ומתי תדרשו לשלם פיקדון מסוים בעת ביצוע ההזמנה כששאר התשלום יבוצע בעת ההגעה למלון.

  • המחיר הסופי (כולל מיסים וחיובים נוספים) – זה הפרמטר הכי חשוב. רבים מהאתרים יציגו את המחיר לא כולל מיסים וחיובים בעמוד הראשון, ורק לאחר מעבר כמה שלבים ורגע לפני ביצוע ההזמנה פתאום תראו שהמחיר הוכפל כי התווספו לו מיסים מקומיים, מע”מ וחיובים נוספים (שיש לנו שמות שונים למשל resort fee וכו’). כמו כן תראו שאתם משווים מחיר לפי אותו מטבע (לדוגמא בכל האתרים תחפשו או בשקל או בדולר). ובמידה ואתם מתחייבים לשלם במטבע חוץ למשל אירו או דולר תראו שאם אתם משלמים במלון במטבע חוץ ואתם מחויבים בנק שלכם בשקלים, אתם תהיו כפופים ליחס המרה כפי שהוא ביום החיוב ולא ביום ביצוע ההזמנה.

  • מתקנים במלון – אם חשוב לכם לדוגמא שבמלון תהיה בריכת שחייה חיצונית וחדר כושר ואולי חשובה לכם חניה חינם לאורחי המלון. בנוסף, אם חשוב לכם שיהיה בחדר מייבש שיער וקומקום חשמלי זה המקום לבדוק את זה.

  • האם שירותים נוספים נכללים – ישנם מלונות או הזמנות מסוימות שיכללו שירותים נוספים כגון הסעה מהמלון לשדה התעופה ובחזרה או שאטלים לחוף הים או לפארקים וכו’. לדוגמא, באתר בוקינג ישנה הטבה במגוון גדול של מדינות שכוללת הסעה בחינם בהזמנה מעל סכום מסויים.

הסעה למלון בחינם בהזמנה מעל סכום מסויים
הסעה למלון בחינם בהזמנה מעל סכום מסויים
  • התאמה לילדים – אם אתם נוסעים לחופשה עם ילדים ייתכן ותרצו לבדוק האם במלון יש מועדון לילדים, הופעות או צוות ווי ובידור, בריכות שמתאימות לילדים ואפילו אוכל שילדים אוהבים בחדר האוכל.
  • נגישות – בדיקה האם המלון ושירותי המלון נגישים כולל החדרים עצמם.
  • הרכב מיטות בחדר- במידה וחשוב לכם שבחדר יהיו שתי מיטות יחיד ולא מיטה זוגית או במידה ואתם רוצים לבקש שיוסיפו עריסת תינוק בחדר, זה המקום לבדוק ולבקש.
  • מיקום המלון – פרמטר מאוד חשוב. האם אתם רוצים קרבה לשדה התעופה, קרבה לים, קרבה למרכז העיר או אולי אתם מתכננים טיול כוכב ולכן מיקום מרכזי בין כמה ערים או מחוזות שונים יתאים לכם יותר.
  • מיקום החדר – האם חשוב לכם חדר בקומה ללא עישון, חדר בקומה גבוהה או אם אתם מזמינים מלון בריזורט גדול אולי תעדיפו חדר שקרוב למרכז הריזורט או להפך. 
שימו לב לעלות המיסים! בתמונה: למלון בדובאי שעולה 2,300 ש״ח יתווספו כ-500 ש״ח מיסים מקומיים
שימו לב לעלות המיסים! בתמונה: למלון בדובאי שעולה 2,300 ש״ח יתווספו כ-500 ש״ח מיסים מקומיים

טיפ מאיתנו

על מנת להימנע מ”הפתעות” לא צפויות, אנחנו ממליצים בכל מקרה גם אם אתם לא מזמינים ישירות מהמלון, להיכנס לאתר המלון ולקרוא קצת מידע ועדכונים.

לדוגמא, ייתכן ואתם רוצים להזמין נופש לחודש יולי אך בתאריכים מסוימים ביולי המלון מודיע כי הבריכה תהיה סגורה לצורך שיפוצים. זה מידע שמאוד חשוב לדעת כי הוא יכול לפסול את המלון כאופציה. זה מידע שבדרך כלל לא יופיע באתרים מתווכים ואולי אפילו סוכנים לא ידעו על כך ולכן יש להתעדכן מול המלון או באתר הישיר של המלון.

 תזמינו מסוכן, מאתר מוכר או אתר המלון

בעיקר בתקופה שיש בה קצת חוסר וודאות (קורונה וזה😉) אנחנו ממליצים להזמין מאתר מוכר, ישירות מהמלון או דרך סוכן שאתם סומכים עליו.

שיהיה בהצלחה וחופשה נעימה !

אתם מוזמנים לחפש מלונות במנוע החיפוש של אתר חדשות תעופה:



Booking.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *