חברת התעופה הלאומית החדשה של איטליה ITA שהחליפה את חברת אלאיטליה, קיבלה את מטוס האיירבוס A350 הראשון שלה, אחד מתוך ארבעה מטוסים שהיא תקבל בחכירה ל-12 שנים. המטוס צפוי להיכנס לשירות כבר בחודש יוני בקווים הארוכים של החברה.

הודעה על כך פורסמה היום בכווית על ידי חברת ALAFCO, חברה להחכרת מטוסים שרשומה בבורסה של כווית ובבעלותה 77 מטוסי אירבוס ובואינג המושכרים ל-23 חברות תעופה ב-17 מדינות ברחבי העולם.

בין חברת התעופה לבין חברת ההחכרה ההתקיים משא ומתן שהושלם בהצלחה ויאפשר לחברת התעופה האיטלקית לצעוד קדימה ולהפעיל את המטוס האולטרה-מודרני ברשת הנתיבים שהיא מרחיבה בתקופה הקרובה.

“מסירת ה-A350 הראשון ל-ITA Airways מסמנת אבן דרך מרכזית נוספת עבורנו ומביאה לתחילתה של שותפות חדשה, שאנו מצפים לפתח במהלך השנים הקרובות,״ אמר מנכ”ל ALAFCO,  אדל אלבוואן,  והוסיף כי מטוס אירובס A350 נחשב לאחד המטוסים החסכוניים ביותר בדלק והוא יוסיף ערך רב לצי של חברת התעופה.״

סמנכ״ל הטכנולוגיה של ITA, פרנצ’סקו פרסיצ’ה,  ציין כי הכנסת המטוס החדיש לצי של חברת התעופה מהווה שלב נוסף באסטרטגיה שלה לבניית צי חדש, ידידותי לסביבה עם טכנולוגיות מובילות שיגבירו את היעילות, ואיכות השירות של החברה וגם יפחיתו משמעותית את ההשפעה הסביבתית.

חברת ITA היא חברה בבעלות מלאה של משרד הכלכלה והאוצר האיטלקי להפעלת עסקים בתחום התחבורה האווירית. היא הוקמה לאחר פשיטת הרגל של חברת אליטליה ופעילה מאז נובמבר 2020. עם תחילת פעילותה היא הפעילה צי של 52 מטוסים שהיו בעבר של חברת אליטליה, בהם 7 מטוסי רחבי גוף ו-45 מטוסים צרי גוף. במהלך השנה הקרובה החברה תגדיל את צי המטוסים של ל-78 ועל פי התכניות בסוף שנת 2025 צי המטוסים שלה יהיה בן 105 מטוסים בהם 23 מטוסי רחבי גוף. זאת כאשר כ-70% מצי המטוסים יהיה ממטוסי הדור החדש.