הבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים שבה הציגו הבוקר קברניטי אל על את התוצאות הכספיות של החברה לרבעון הראשון של 2021. מנכ״לי אל על היוצא והנכנסת וסמנכ״ל הכספים הציגו הפסד של 66 מיליון דולר.
מנהלי אל על סיפרו על המוצר הטוב שהיא מציעה לנוסעים, על השיפור בהכנסות ובביקושים וגם הבטיחו כי שרות הלקוחות עובר ויעבור מהפך משמעותי. במקביל, על פי לוח הטיסות של נמל התעופה בן גוריון, רק היום בוטלו 3 טיסות של אל על. טיסות אל על לטיביליסי בשעה 10 בבוקר, לוינה שהיתה אמורה להמריא בשעה 1730 ולרומא שאמורה להמריא בשעה 1800 בוטלו.
בעוד במהלך מסיבת העיתונאים דיווחו בחברה על זמני המתנה של 20-30 דקות לשירות הלקוחות, במהלך מסיבת העיתונאים הייתי על קו הטלפון של מחלקת ההזמנות של החברה במשך כמעט שעתיים מבלי שהיה כל מענה. מנכ״לית אל על הנכנסת דיווחה על כ-13,000 פניות ביום למערך השירות של החברה.
עוד סקרו המנהלים על תכניות העתיד של החברה. גם הפעם הציגו מנהלי החברה חוסר בהירות באשר למטוסי ה-777 שבבעלות החברה ומקורקים תקופה ארוכה. מנכ״לית אל על הנכנסת חזרה על התכנית להשיב לשרות חלק ממטוסי ה-777 עם עיצוב מחודש שיהיה דומה לזה של מטוסי הדרימליינר. בנוסף, ציינה אפשרות עתידית של הסבת מטוסי 777-200 למטוסי מטען כאשר יתאפשר על ידי התעשייה האווירית.
עוד ציינו, בתשובה לשאלה, כי הם שוב בוחנים את פתיחה הקו לטוקיו (שבוטל בגלל הקורונה) ובוחנים גם נתיבים חדשים ביניהם טיסות לאוסטרליה.
מנהלי החברה הלינו באופן צודק למדי, על כך שבכל יום מתקיימות קרוב ל-20 טיסות לטורקיה בזמן שחברות ישראליות לא יכולות לטוס. כמו כן, העלו שוב את סוגיות הטיסות מזרחה בנתיב מקוצר מעל סעודיה, נתיב שפתוח רק בפני חברות תעופה זרות. בעיקר בעידן של עלייה חדה במחירי הדלק, הנתיב הארוך מוביל להוצאות גבוהות לחברות הישראליות בנתיבי הטיסה מזרחה. בנושא זה מנהלי אל על צודקים ומדינת ישראל, כך נראה, ממשיכה להציג רפיסות בלתי מובנת. החברה ציינה כי היא במגעים מול המטה לביטחון לאומי וגורמים נוספים בנושא זה.
קברניטי אל על הזכירו את המגעים למיזוג, או רכישה, של חברת ארקיע וציינו כי בשלב זה אין שום דבר חדש. ככל שהזמן חולף הם, כנראה, מבינים שמדובר בצעד לא כדאי. ייתכן ואל על בוחרת שלא להחליט בעת הזו עד שתבין האם מנכ״ל סאן דור הנכנס יוכל להוביל להקמה של זרוע תיירות חזקה תחת אל על, מה שייתר למעשה את המיזוג עם ארקיע.
עוד עדכנו מנהלי החברה על סגירת עסקת מימון עם חברת הפניקס, על שיפור הגביה מהלקוחות, על השלמת הוצאתם לגמלאות של 190 עובדים וותיקים במסגרת הסכמים שנחתמו בתקופת הקורונה והוסיפו כי הם ממשיכים בבחינת אפשרות להפוך את נתב״ג ל-HUB שישמש לטיסות המשך (בדקנו האם זה יעד ריאלי). בנקודה זו ניתנה דוגמא של הטסת נוסעים לצפון אמריקה ממדינות שמהן לא מתקיימות כעת טיסות לשם.
בחלק העיקרי של המפגש סיפרו קברניטי החברה על התוצאות העסקיות של הרבעון הראשון, תוך איזכור שהחברה עדיין נמצאת תחת אזהרה של עסק חי. הם ציינו כי מצב ההזמנות באל על גבוה מזה שהיה טרם פרוץ הקורונה וכי מכירות החברה ברבעון הראשון עמדו על 247 מיליון דולר בהשוואה ל-215 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019 ומגמת השיפור הזו נשמרת גם באפריל וחודש מאי.
לטענתם בעלי השליטה בחברה כמו גם המדינה מביעים אמון בחברה ולראייה סכומי הכסף האדירים שהוזרמו לחברה בתקופה האחרונה. הסך המצטבר של הזרמת כספים היה כ- 73 מיליון דולר ברבעון וכ-600 מיליון דולר מפרוץ הקורונה, מהם כ-260 מיליון דולר מבעלת השליטה.
לדברי מנכ״ל החברה הפורש, אביגל שורק, “תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2022 אשר משקפות רמת רווחיות דומה לרבעון הראשון של 2019 מבטאות היטב את החתירה הבלתי מתפשרת שלנו לחזור לפסים של צמיחה ורווחיות לאחר המשבר הגדול. אל-על עדיין רחוקה מהפוטנציאל הגלום בה אבל אנו מאמינים כי החזרה לשגרה והתייצבות המדיניות הנוכחית ביחס לקורונה, יאיצו את מימוש הפוטנציאל המלא.
מנכ״לית החברה הנכנסת, דינה בן טל הוסיפה כל כך כי בפני החברה אתגרים של החברה לשגרה, שהם מורכבים לא פחות. ״אפקט החזרה לשגרה מכה בכל חברות התעופה בעולם החווים ביקושים גדולים ונאלצים להדביק פערי כשירות וכוח אדם; כך גם אצלנו, אנו עובדים סביב השעון להכשיר עובדים חדשים ולחזור לצי מטוסים מלא בהדרגה; לא נתפשר על חווית השירות והטיסה ואני שמה זו כמטרה עליונה, מאחר ויש לנו עבודה רבה בנושא״.
תגובה
טיסות לטורקיה? 90% מהנוסעים זה לקונקשנים יעילים משם, מה יש ל”אל על” לחפש בטורקיה? מי יטוס איתם ולאן? ערבים ישראלים נמנעים מטיסות ב”אל על” כי הביטחון מטרטר אותם, יהודים כמעט לא טסים לשם לצורכי תיירות. על מה התלונות? כש”אל על” תפעיל מגוון טיסות ליעדים הנהדרים ש”טורקיש” (והחברות מהמפרץ) מפעילות – אולי יעדיפו הנוסעים לוותר על הקונקשנים באיסטנבול או דובאיי.
Comments are closed.