חברת TLV Air שהוקמה לפני מספר חודשים והספיקה לבצע מספר קטן של טיסות בין המבורג ותל אביב נסגרה סופית. זאת, לאחר שהבטיחה כי תשוב לפעול ב-21 במאי וזה לא קרה.

בהודעה לקונית שמסרה החברה נאמר כי עקב חדלות פרעון החברה סגרה את עסקיה.

״אנחנו מצטערים מאד שלא נוכל לבצע טיסות נוספות. כל ההזמנות בוטלו. אנחנו לא יכולים להציע חלופות לטיסות שבוטלו ולא יכולים לענות יותר לפניות לקוחות.״

החברה הוסיפה בהודעתה כי הגישה בקשה לפתיחת הליכי חדלות פרעון לבית המשפט המקומי בהמבורג ועם פתיחת ההליך מונה מנהל חדלות פירעון.

בפניה ללקוחות מציינת החברה כי הם יכולים להפנות את תביעותיהם למנהל חדלות הפרעון בדואר, והוא ישלח ללקוחות שיפנו אליו טפסים אותם יש למלא ולהשיב אליו. ״אם תגישו את התביעות כעת הרישום אינו חוקי ולכן לא יטופל,״ נאמר בהודעת החברה.

לפני עשרה ימים, ב-14 במאי, הודיעה החברה על הפסקת פעילות זמנית וציינה כי היא מתכוונת לשוב לפעול ב-21 במאי. החברה הפנתה את הלקוחות למספר טלפון של שרות לקוחות שלא פעל ופשוט התאדה.

חברת TLV-AIR הוקמה על ידי שלמה אלמגור ופול סקדלארו, בעלי סוכנות נסיעות בהמבורג. סקאדלראו שימש בעבר כמנהל מכירות של חברת התעופה Germania שפשטה את הרגל. היא החלה לפעול ב-6 במרץ ותחילה הפעילה מטוס שחכרה מחברת ENTER  ולאחר מכן הפעילה מטוס של חברת התעופה הקפריסאית TUS. החברה החלה לבצע טיסות בין המבורג לתל אביב פעמיים בשבוע, הציעה טיסות במחיר בסיסי מ-99 יורו לכיוון וגם הציעה כרטיסים במושבים משודרגים במחיר של 595 יורו לכיוון.  בענף התעופה היא הוגדרה כחברת התעופה מסחרית הקטנה בעולם ומעטים מאד בענף האמינו שהיא תחזיק מעמד. זאת בעיקר נוכח ריבוי הטיסות בין ישראל לגרמניה.

לשאלה המתבקשת האם לקוחות שרכשו כרטיסי טיסה יקבלו את כספם בחזרה אנחנו יכולים להמר ולומר: ממש לא. גם אם הם ימלאו טפסים וישלחו למנהל חדלות הפרעון מטעם בית המשפט לא תהיה כל דרך להשיב להם את הכסף.

ברשתות החברתיות נוסעים כבר תהו לגבי הכרטיסים שלהם לטיסות שנרכשו ובוטלו. חלק מהנוסעים ניסו לפנות לשירות הלקוחות, כמובן ללא הצלחה וחלק פנו לחברות האשראי בבקשה לבטל את החיוב על נסיעתם.