אם אתם חושבים שהתורים הארוכים והבלתי נגמרים בנתב״ג הם נחלתנו הבלעדית כדאי שתראו מה קורה בשדה התעופה של אמסטרדם שם מתעכבות ומתבטלות טיסות רבות בכל יום ובנוסף נוסעים רבים מגלים כי הגיעו לנמל היעד בלי המזוודות. זאת בשל דרישת הנהלת שדה התעופה מחברות התעופה לעשות הכל כדי להוציא את הטיסות קרוב ללוח הזמנים המתוכנן.

הידיעה כאן לא נועדה לנחם את אף אחד, אלא להראות לנו שהבלגן שנגרם בשל הפתיחה המחודשת של נמלי תעופה ובעיקר כאלה שלא היו מוכנים לקראת ה׳בום הגדול׳ של עונת הנסיעות, הוא לא נחלתנו הבלעדית.

אם זה לא מספיק, האיגודים המקצועיים המייצגים את הצוותים השונים בנמל התעופה ההולנדי העמוס כבר מאיימים להשבית את השדה אם לא יהיה שיפור בתנאי העבודה שלהם. ״הנוסעים והעובדים נופלים מהרגליים בשל תשישות ושיבושים בלתי פוסקים ולא נראה שהכאוס הזה הולך להשתפר לקראת הקיץ,״ אומרים באיגודים מקצועיים ולא מקבלים את טענות הנהלת נמל התעופה כי ייקח זמן לפתור את בעיית המחסור הגדול בכח האדם ואת העומסים שנגרמים בשל כך ובשל הגידול במספרי הנוסעים.

למה דווקא בסכיפהול?

על פי אתר EURONEWS, נמל התעופה באמסטרדם הוא השני בגודלו באיחוד האירופאי ויש בו מחסור עצום בכח אדם וגם מחסור בצוותים שעושים את הבידוק הבטחוני. בנוסף, באמצע השבוע היה מזג אוויר סוער שגרם לעיכובים בהמראות ונחיתות. עיכובים בשיחרור עמדות חניה גרמו לכך שמטוסים לא יכלו להיכנס לעמדות שהוקצו להם והם הועברו לעמדות אחרות. דבר זה הוסיף לעיכובים בהמראות כי היה צורך לשנע נוסעים בתוך השדה לשערי עליה חדשים. עיכובים אלה גרמו לכך שהנהלת הנמל פנתה לחברות התעופה וביקשה מהם להודיע לנוסעים להקדים את הגעתם לשדה, לפחות 4 שעות לפני מועד הטיסה המתוכנן. הדבר גרם לכך שאנשים נתקעו שעות בתורים הארוכים מבלי יכולת לצאת לשרותים או לשתות מים, מה שאילץ את הנהלת הנמל להזעיק צוותים של כיבוי אשר כדי לחלק מים לנוסעים שעמדו בתור.

כדי שלא יהיה ספק, המחסור בעובדים כמו התארכות שעות העבודה הביאו ללכך שהאיגודים המקצועיים שלחו להנהלת השדה מכתב עם רשימת דרישות הכוללת גם איום להשבתת הפעילות. בין השאר הם דורשים שיפור בתנאי העבודה והשכר של העובדים שמטפלים בכבודה (מזוודות) ומתן קביעות לעובדים רבים שכיום נחשבים לעובדים זמניים. אם זה נשמע לכם מוכר – מתברר שאנחנו לא המצאנו שום דבר חדש או שאולי הם למדו מאיתנו.