כנראה שאין כמעט אף אדם בישראל שלא שמע על ביטולי הטיסות הנרחבים של אל על בשבועות הנרחבים בשל מחלוקת בין הנהלת וטייסי החברה. אל על הצטרפה לחברת בריטיש איירווייז שגם נערכת לקיץ אינטנסיבי עם ביטולי טיסות ומחלוקות עם צוותי האוויר שמזהירים ממחסור קשה בכ״א.

כעת גם חברת KLM ההולנדית מצטרפת למגמה. במהלך הסופ״ש ביטלה החברה מעל ל-50 טיסות מנמל התעופה שלה סכיפהול שבאמסטרדם בשל מחסור בצוותי אוויר. זאת לאחר שמוקדם יותר החודש שביתה של הסבלים בשדה הובילה להשפעה אפילו יותר חמורה על פעילות השדה. בעקבות העומסים שדה התעופה אף נאלץ לשלוח בקשה לחברות תעופה לבטל טיסות בתאריכים עמוסים.

לידיעת הטסים מ/אל שדה התעופה סכיפהול, באתר שדה התעופה ישנו מדד עומס המאפשר לנוסעים לדעת את מצב התורים בהמראות ובנחיתות על מנת להיערך מבחינת זמני ההגעה לשדה.

מדד עומס בשדה התעופה סכיפהול באמסטרדם
מדד עומס בשדה התעופה סכיפהול באמסטרדם

נכון לעכשיו, טיסות KLM מ/אל ישראל לא הושפעו מהמצב והן התקיימו כסדרן.

השאלה היא כרגע בעיקר מדוע חברות ושדות תעופה ממשיכות להאשים את המחסור בכוח אדם כגורם המרכזי לביטולים? האם ב-2022 לא קיימות מספיק טכנולוגיות שיכולות להחליף את הגורם האנושי ולסייע בהתייעלות של שדות?