חברת איזיג׳ט מתכוונת לקצץ מעל שליש מצי המטוסים שהיא מחזיקה בבסיס שלה בנמל התעופה של ברלין ולפטר 275 עובדי צוות אוויר (טייסים ודיילים) בשל כך. זאת בזמן שחברות ושדות תעופה רבים ברחבי העולם נואשים לכוח אדם נוסף ואף מקצצים משמעותית בפעילותם בשל אותו מחסור.

החברה הודיעה כי הקיצוצים נובעים מהתאוששות איטית מהצפוי לטיסות בגרמניה וכן מגידול בעלויות בנמל התעופה ברלין-ברנדנבורג.

לדברי מנהל איזיג׳ט בגרמניה, סטפן ארלר, החברה עושה מאמצים רבים לייעל את רשת הנתיבים שלה שנפגעה בשל מגפת הקורונה. לדבריו, במסגרת הארגון המחודש החברה תנסה לצמצם את קיצוץ המשרות והיא עשויה להציע לעובדים שמועמדים לפיטורים לעבור לתחנות אחרות שלה.

עד תחילת מגפת הקורונה, ולאחר שהשתלטה על מקומה של חברת אייר ברלין שפשטה את הרגל, החזיקה איזיג׳ט בברלין 34 מטוסים ובשנתיים האחרונות היא קיצצה את מספר המטוסים ל-18 וגם קיצצה את מספר העובדים.

הודעתה של איזיג׳ט גרמה לזעם בקרב האיגוד המקצועי בגרמניה, נציג הארגון, הולגר רוסלר, אמר למקומון בברלין כי לא ברור מדוע החברה החליטה לקצץ את הפעילות שלה בדיוק בתקופה שבה מתחילה התאוששות בתעבורה האווירית והמטוסים מלאים.

יצוין כי איזיג׳ט מפעילה טיסות בקו תל אביב – ברלין ובעונת הקיץ הקרובה היא תפעיל 9 טיסות שבועיות בקו זה ואילו בעונת החורף מספר הטיסות יורד לשש טיסות שבועיות. בשלב זה לא ברור אם מספר הטיסות בחורף הקרוב יצוצמם.

בינתיים, כפי שפורסם בעתונות הגרמנית, חברת לופטהנזה שחווה התאוששות בפעילות ממשיכה בגיוס עובדים חדשים במקום עובדים שהוצאו לחופשה או לגמלאות. בהתאם, הודיעה כי היא תציע עבודה לעובדים שיפוטרו מאיזיג׳ט.