בחודש דצמבר צפויה קטאר לארח את אליפות המונדיאל. לאחרונה אף קיבלו ישראלים ראשונים את אשרת הכניסה שלהם למדינה עמה לא מקיימת ישראל קשרים דיפלומטיים.

אחת הסוגיות המרכזיות שעלו היא היעדר היכולת של דוחא, עיר הבירה של קטאר, לארח כמות גדולה של מעריצים בתקופה קצרה. אחרי שהועלו מספר אפשרויות כמו כפר אוהדים באוהלים ומכירה של חדרי לינה בספינות שייעגנו לחופי המדינה, עכשיו מגיע שיתוף פעולה חסר תקדים שייאפשר לינה במדינה אחרת וביקור יומי בקטאר לצפייה במשחקים. השת״פ החדש קיבל את השם. Match Day Shuttle.

חברת התעופה הלאומית של קטאר, Qatar Airways, חברה לחברות תעופה נוספות במפרציות ביניהן Flydubai (איחוד האמירויות), כוויית איירווייז, עומאן אייר וסעודיה במטרה להטיס מחזיקי כרטיס כניסה למשחקים באמצעות טיסות שאטל שייחברו 24 שעות ביממה בין דוחא לדובאי, מוסקט, ג׳דה, כוויית סיטי, מוסקט וריאד. כך יוכלו האוהדים ללון במדינה קרובה ולהגיע רק לצפות משחקים. את השת״פ החדש משווקות חברות התעופה כאפשרות לראות שתי ערים באותו טיול.

בהכרזה הרשמית מבטיחות החברות מחירים תחרותיים. לדוגמא, נכון לעכשיו מציעות החברות טיסת הלוך ושוב למוסקט שבעומאן במחיר של 258$ במחלקת תיירים או 998$ במחלקת עסקים. זאת, במקום מחיר של 600$ שמופיע כרגע במערכת ההזמנות. מחירי כרטיס הטיסה יכללו הסעות בין שדה התעופה לאיצטדיון. עבור מחזיקי דרכון ישראלי האפשרות היחידה כוללת לינה בדובאי וטיסות יומיות עם פליי דובאי אשר טרם פרסמה את מחירי השאטל האווירי שלה. זאת בזמן שהטיסות הסדירות בין המדינות עומדות כרגע על מחיר שמתקרב ל-1000$ לטיסת הלוך ושוב באותו יום. 

על מנת לפשט את תהליך הטיסות, טיסות השאטל יהיו במדיניות של ללא כבודה לבטן המטוס.

נכון לעכשיו מתוכננות לא פחות מ-168 טיסות יומיות למדינות השכנות, מה שמראה על היקף הביקוש האדיר לצפייה במשחקים, כמו גם על חוסר המוכנות של קטאר לתמוך בכמות כל כך גדולה של מבקרים. מספר הטיסות בחלוקה לחברה יהיה כלהלן:

  • 30 טיסות הלוך ושוב של פליידובאי לדובאי
  • 10 טיסות הלוך ושוב של כויית איירווייז לכוויית סיטי
  • 24 טיסות הלוך ושוב של עומאן אייר למוסקט
  • 20 טיסות הלוך ושוב של חברת סעודיה לריאד וג׳דה

בשבוע שעבר דיווחו בישראל היום על יוזמה ישראלית להפעיל טיסות ישירות מתל אביב לדוחא בזמן המונדיאל. נכון לעכשיו לא ברור אם ואיך ניתן יהיה לקדם יוזמה כזו למול הצד הקטארי, שמנסה להצניע ככל שניתן כל קשר עם ישראל.