טורניר גביע העולם בכדורגל יתקיים השנה בקטאר בין התאריכים ה-21 בנובמבר ל-18 בדצמבר 2022 ויהיה הראשון שמתקיים במדינה ערבית. היות וישראל וקטאר לא מקיימות יחסית רשמיים, לא היה ברור כיצד יתנהל תהליך מתן אשרות הכניסה לישראלים.

ארגון פיפ״א הבטיח מראש שכל אוהד שיירצה בכך יוכל להכנס לקטאר בתקופת המונדיאל. ואכן, בימים האחרונים מדווחים אוהדים ישראלים ראשונים כי קיבלו את אשרת הכניסה הנכספת. זאת כאשר תהליך הנפקת אשרות הכניסה לקטאר בתקופת המונדיאל נעשה בנפרד מהתהליך הרשמי של המדינה.

בימים האחרונים שוהה בקטאר גם נציגות של ההתאחדות הישראלית לכדורגל במטרה להגיע לפתרון בנוגע לסוגיית הטיפול הקונסולרי בישראלים בקטאר בתקופת המונדיאל.

איך מנפיקים אשרת כניסה (ויזה) לתקופת המונדיאל?

על מנת לקבל אשרת כניסה למדינה יש להנפיק כרטיס בשם Haaya Card. כל מבקר בקטאר בתקופת התחרות (גם אם לא מגיע לצפות במשחקים) יחויב להנפיק Haaya לפני ההגעה למדינה. כרטיס זה ישמש כאשרת כניסה למדינה לתקופת המונדיאל וכמו כן יאפשר כניסה לאצטדיון וגישה לתחבורה ציבורית ללא עלות.

כרגע Haaya יונפק לאוהדים רק בהצגת כרטיס כניסה לאחד המשחקים. כמו כן, ניתן להתחיל את התהליך לפני הזמנת לינה, אך הכרטיס יאושר באופן סופי רק לאחר הצגת אישור הזמנת לינה במדינה.

הנפקת הכרטיס נעשית באמצעות אתר ייעודי שהוקם לטובת העניין. המעוניינים ידרשו להזין פרטים אישיים, להעלות תמונת פספורט ואישור לינה. מספר ימים לאחר מכן יתקבל האישור שיהווה גם אשרת הכניסה למדינה.

מה מחירי הטיסות לקטאר?

בשל הביקוש הרב לטיסות לקטאר, מחירי הטיסות עולים כל הזמן ושוברים שיאים ביחס לזמן הטיסה הקצר. אמנם אין ולא יהיו טיסות ישירות מישראל אך לישראלים עומדות מספר אפשרויות הגעה למדינה. עם זאת, מי שמתכנן לטוס לצפות באחד המשחקים, צפוי לשלם מחיר שמתחיל ב-1000$ ורק ייעלה ככל שנתקרב למועד התחרות (וכאן ההסבר למה).

האפשרות הזולה ביותר כרגע (והיחידה מתחת ל-1000$) היא טיסה עם חברת Etihad במחיר של 960$ עם עצירה באבו דאבי של 4 שעות בהלוך ו-3 שעות בחזור. מי שייקח קונקשן ארוך יותר באבו דאבי, יוכל להנות מלינה בחינם באמירות.

האפשרות השנייה והנוחה ביותר היא אחת מטיסות רויאל ג׳ורדניאן עם עצירה בעמאן שנעה בין 3-7 שעות ובמחיר שמתחיל ב-1070$.

האפשרות השלישית (והיקרה ביותר) מיועדת בעיקר עבור מי שלא יצליח לשים את ידו על לינה בקטאר. מדובר על טיסה ולינה בדובאי ומשם טיסה לקטאר ליום אחד/יומיים. הטיסות מתל אביב לדובאי באותה תקופה עומדות כרגע על מחירים סבירים שמתחילים בכ-300$. ובנוסף יופעלו ״שאטלים אווייריים״ בין דובאי לדוחא שייאפשרו הגעה יומית למשחק וחזרה ללינה בדובאי. טיסה יומית עם פליי דובאי בשאטל האווירי (30 טיסות ביום) תעלה 253$ במחלקת תיירים, ללא אפשרות לשלוח כבוד.

את הטיסות ניתן למצוא במנוע חיפוש הטיסות של חדשות תעופה.