חברת התעופה הלאומית של בלארוס, בלאביה, פרסמה עדכון על ביטול זמני של קו הטיסות בין תל אביב למינסק. החברה מציינת שהיא נאלצת לבטל את הטיסות בשל סירוב ישראלי לטפל במטוסיה בשדה התעופה בן גוריון. מדובר על טיסות שהיו אמורות להתחיל לפעול בתחילת חודש יוני, לאחר הפסקת פעילות של החברה הבלארוסית בישראל מאז חודש פברואר.

בעדכון שלה טוענת החברה כי בחודש מאי הושגו הסכמות בין ישראל והחברה הבלארוסית על הפעלת טיסות בין המדינות, עם עצירה טכנית בבאקו, בירת אזרבייג׳ן. ועם זאת מעדכנת כי בניגוד לסיכום המקורי, כעת מסרבת רשות שדות התעופה הישראלית לטפל במטוסי החברה הבלארוסית בשדה התעופה בן גוריון.

מסלול הטיסות שתוכנן ע״י חברת בלאביה עם ״עצירה טכנית״ של שעה בבאקו
מסלול הטיסות שתוכנן ע״י חברת בלאביה עם ״עצירה טכנית״ של שעה בבאקו

בעוד חברת התעופה הבלארוסית טוענת כי הסירוב לטפל במטוסיה הגיע מצד רשות שדות התעופה, יתכן והסירוב מגיע בכלל מחברת שירותי הקרקע הישראלית איתה קשורה החברה בהסכם. יתכן וכי למרות הסיכום על עצירה טכנית בבאקו, חברת שירותי הקרקע תהיה עדיין חשופה לסנקציות המערביות על חברת התעופה הבלארוסית. כזכור, החברה נתונה לסנקציות מאז שהובילה לנחיתת חירום של מטוס ריינאייר בטענות שווא על מנת להוריד מהמטוס פעיל אופוזיציה.

עוד מציינת החברה כי בהתאם לסיכומים המקוריים היא החל למכור כרטיסי טיסה לטיסות החדשות שתוכננו להתחיל ב-2 ביוני. מנכ״ל חברת התעופה הצהיר כי התקבלה ״החלטה פתאומית של הצד הישראלי לבטל את ההסכם הקודם״ כמו כן ציינו בהצהרה כי לאור הסירוב הישראלי, חברת התעופה נלאצת לבוטל את כל לו״ז הטיסות הצפוי עד סוף עונת הקיץ (27 באוקטובר 2022).״

החברה מעדכנת כי הנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה בקו שבין תל אביב למינסק וגם בקו החדש עם עצירה בבאקו יוכלו לקבל החזר מלא של עלות הכרטיס.

מנכ״ל החברה התבטא גם הוא בנושא וציין כי חברת התעופה מצרה על כך ש״קרובי משפחה לא יוכלו להיפגש, אזרחים ישראליים לא יוכלו להנות ממזג האוויר הנעים בבלארוס במהלך הקיץ החם וכן כי אזרחים בלרוסים לא יוכלו לשפר את בריאותם בריזורטים של ים המלח והים האדום״.

גם בהמשך ההצהרה תוקפת חברת התעופה הבלארוסית: ״כל המעורבים בתעשיית התיירות של ישראל ובלארוס יסבלו מביטול הטיסות שהוזמנו ושולמו, אך שימו לב שההחלטה החד צדדית של ישראל היא שהובילה למצב״.

בתגובה לפנייתנו ציינו ברשות שדות התעופה כי הנושא המדובר לא קשור לרשות. מחברת שירותי הקרקע אירו הנדלינג שמטפלת בחברת בלאביה נאמר לנו שחברת התעופה היא לקוח ותיק וחשוב שלהם. ההחלטה נעשתה בתיאום עם הלקוח ולהבנתו, נוכח מכתב שקיבלה החברה מרש”ת המיידע אותה, כי החברה עלולה להיות חשופה לסנקציות של של הממשל האמריקאי לרבות תקופות מאסר.

תגובה
  1. מתי צפוי חידוש הטיסות הישירות מתל אביב-מינסק וחזור לישראל מבלארוס?

    1. היי, כרגע לא צפוי לאור הסנקציות על בלארוס וחוסר האפשרות בישראל לטפל במטוסים שמגיעים מבלארוס.

Comments are closed.