צוותי הקבינה וצוותי הקרקע של חברת בריטיש איירוויס הצביעו ברוב מכריע בעד נקיטת עיצומים ועשויים לערוך משאל לקראת שביתה בשל סכסוך מתמשך בנושא שכר ותנאי העסקה. זאת לאחר שכבר הזהירו בחודש מאי השנה על כך שמחסור חמור בצוותים פוגם בחוויית הלקוח.

במקביל, הנהלת חברת בריסל איירליינס ביקשה פגישה עם ראשי איגוד הטייסים לאחר שהאיגוד הודיע על כוונתו לפתוח בשביתה. הפגישה בין הצדדים צפויה להתקיים ביום ששי.

בבריטיש איירוויס יש אי שקט תעשייתי מזה זמן רב. זאת לאחר שבמהלך מגפת הקורונה החברה פיטרה אלפי עובדים מנוסים שלא הוחלפו עם החזרה לפעילות.

בנוסף, יש בקרב העובדים מחלוקת המתמקדת בהסכם שכר שנחתם מוקדם יותר השנה ויצר פערים גדולים בין אלה שכלולים בו לבין אלה שלא. לטענת העובדים ההסכם כלל סעיף שנקרא ״גם אני״ שמשמעותו כי הוא יורחב לכל קבוצת עבודה אחרת, אולם ההנהלה מתעלמת ממנו.

ההצבעה של העובדים על נקיטת עיצומים אינה מאשרת להם לשבות. על מנת לקבל אישור לשביתה העובדים יצטרכו לקיים הצבעת רשמית על שביתה.

באשר לבריסל איירליינס. הטייסים שוקלים שביתה בעיקר בשל רמת הלחץ בעבודה. על פי סוכנות הידיעות ׳בלגה׳ הנהלת החברה הבהירה במכתב פנימי שהגיע לידיה כי דרישות הטייסים עשויות להפריע להתרחבות העתידית של החברה. ההנהלה, כך על פי סוכנות הידיעות, מכירה בעומס העבודה המופרז שאותו חווים הטייסים אולם טענה כי החברה מתקשה לעמוד בקצב ההתאוששות המהירה של תעשיית התעופה.  “הפסדנו כסף בכל חודש השנה עד כה, ועלינו לנצל את חודשי הקיץ כדי להרוויח”, נאמר במזכר שהגיע לידי מערכת החדשות ׳בלגה׳.