אתמול התקיימה טיסת הניסוי הראשונה של מטוס האיירבוס A321XLR. מדובר בנגזרת בעלת הטווח הארוך ביותר של משפחת מטוסי ה-A320neo עם טווח צפוי של כ-8700 ק״מ. טיסת הבכורה יצאה כאמור אתמול משדה תעופה בהמבורג באזור השעה 11 בבוקר וארכה כ-4.5 שעות. על סיפון המטוס נכחו טייסי ומהנדסי ניסוי של יצרנית המטוסים. במהלך הטיסה נבדקו בקרי השליטה, המנועים ומערכות הטיסה המרכזיות במהירויות נמוכות וגבוהות.

טיסת הבכורה של מטוס ה-A321XLR
טיסת הבכורה של מטוס ה-A321XLR

פיליפ מאון, סמנכ״ל בחברת איירבוס מסר: ״מדובר באבן דרך משמעותית למשפחת מטוסי ה-A320 והלקוחות שלהם ברחבי העולם״. עם כניסתו לשירות של מטוס ה-A321XLR, חברות תעופה יוכלו להציע טיסות טווח ארוך עם נוחות הטיסה במטוס צר גוף״

אמנם כניסתו לשירות של דגם זה של המטוס צפויה רק לשנת 2024, אבל הוא כבר מושך התעניינות רבה בעולם עם מעל ל-500 הזמנות מ-20 לקוחות, ביניהם קוואנטס האוסטרלית, יונייטד אייר קנדה ואיבריה. גם לישראל המטוס המדובר רלוונטי מאוד. ממידע שקיים ברשותנו, חברת אינדיגו (IndiGo), חברת לואו קוסט הודית, מתעניינת מאוד בשוק הישראלי ואף מעוניינת לפתוח קווי טיסה בין ישראל והודו. עם זאת, החברה ממתינה למסירה של מטוסי ה-A321XLR שרכשה על מנת לפתוח קווים אלו.

בהיבט של תעופה ברת קיימא, שהוא מהנושאים החמים כיום בעולם התעופה, מוסרת חברת איירבוס כי מטוס ה-A321XLR יאפשר חסכון של 30% בצרכיכת הדלק לכל מושב ביחס למטוסים מהדור הקודם. כמו כן, יאפשר הפחתת פליטת מזהמים ורעש. עוד מספרת החברה כי משפחת מטוסי ה-A321neo המוצלחת צברה עד כה 8,000 הזמנות מ-130 לקוחות בעולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *