חברת אייר קנדה הודיעה היום על רכישת 26 מטוסי אירבוס A321XLR שיכנסו לשרות בחברה במהלך השנים 2027-2024.

20 מהמטוסים יוחכרו משתי חברות חכירת מטוסים גדולות שספגו באחרונה פגיעה בשל קרקוע מטוסים שלהן ברוסיה. ששה מטוסים נוספים תרכוש החברה ישירות מחברת איירבוס. כחלק מההסכם אייר קנדה שמרה לעצמה גם את הזכות לרכישה של עוד 14 מטוסים מדגם זה שאותם תקבל בין השנים 2030-2027. המחיר של מטוס יחיד אגב מוערך בכ-130 מיליון דולר, לפני הנחות למיניהן, כך שמדובר בעסקה של כ-3 מיליארד דולר.

מדובר במטוסים החדישים ביותר של יצרנית המטוסים האירופאית, עם שיפור בנוחות, שיפור בתצרוכת הדלק וטווח טיסה של 11 שעות (כ-8,700 ק״מ)  שיאפשר לאייר קנדה לטוס איתם לכל יעדיה בצפון אמריקה וגם למספר שווקים טרנס אטלנטיים.

החברה מסרה כי המטוסים החדשים יחזקו את מעמדה כחברה מובילה ויאפשרו לחברה להמשיך לצמוח ולשגשג בתעשיית התעופה שעוצבה מחדש לאחר המגיפה, כדברי נשיא ומנכ״ל החברה, מייקל רוסו.

במטוסים החדשים יהיו שתי מחלקות. מחלקת עסקים עם 14 מושבי מיטה ו-168 מושבים במחלקת תיירים. בין השרותים שיציעו המטוסים יהיו מערכות בידור מהדור הבא, עיצוב תא נוסעים מרווח, תאי אחסון עיליים גדולים ועוד. בכך תצטרף החברה למועדון המצומצם של חברות המפעילות טיסות טראנס אטלנטיות במטוסים צרי גוף וכן לרשימת החברות המפעילות מחלקת עסקים מלאה במטוסים צרי גוף.

תגובה

Comments are closed.