טים קלארק, נשיא חברת אמירייטס שמתחילה לטוס מחרתיים לישראל, מודאג מכך שבענף התעופה אין כיום מטוסים מספיק גדולים כדי לספק את הביקוש הצפוי במספר הנוסעים. לדבריו, במצב הנוכחי מחירי כרטיסי הטיסה ימשיכו להתייקר בשל מחסור במושבים זמינים בנמלי תעופה רבים.

אמירייטס תבצע טיסות לישראל במטוס בואינג 777. זאת אף שבתכנית המקורית החברה התכוונה להגיע, בטיסה הראשונה, עם מטוס אירבוס A380, בעיקר בשביל ה׳שואו׳. אולם בדיקה שביצענו היום ברשות שדות התעופה העלתה כי החברה לא הגישה בקשה להגיע בטיסה הראשונה עם המגה-מטוס.

קלארק, שדיבר בכנס השנתי של IATA שמתקיים בימים אלה בדוחה, קטאר, הביע דאגה לגבי הדרך בה יתמודדו חברות התעופה עם הביקוש הגובר למושבים מבלי להיעזר במטוסים דוגמת האיירבוס A380. ״לאירבוס יש מלאי גדול של מטוסים, אבל מטוס האירבוס A350-1000 עם הטווח הגדול ביותר הוא מטוס קטן מדי,״ אמר. לדבריו, גם העיכוב במסירת מטוסי בואינג 777X יוצר בעיה של זמינות מושבים.

קלארק ציין כי חברת אמירייטס מפעילה ביום 6 מטוסי אירבוס A380 להית׳רו. ״כדי להשיג את אותה הקיבולת עם מטוסי בואינג 787 חברת התעופה תצטרך להפעיל שניים וחצי מטוסי בואינג עבור כל מטוס A380. ״איך בדיוק נוכל לצמוח בצורה כזו בטיסות ללונדון, סידני או סן פרנסיקו,״ שאל ואמר כי במצב הנוכחי לא תהיה ברירה אלא לייקר את מחיר הטיסה.״

במהלך הנאום שמסר התבדח קלארק עם הנוכחים ואמר כי יש לו A380 חדש בעל שלושה מנועים, על לוח השרטוט, אבל הוא עדיין לא הראה אותו למנכ״ל אירבוס.

על פי המידע הקיים באתר planespotter, ברשות חברת אמירייטס 119 מטוסי איירבוס A380, מתוכם 74 בשירות פעיל ו-45 עדיין באחסון.

הדברים של מנכ״ל אמירייטס מהווים חיזוק נוסף למסרים דומים שהשמיע בימים האחרונים מנכ״ל לופטהנזה. מנכ״ל חברת התעופה הגרמנית טען כי בשל השיאים בביקוש הוא שוקל להחזיר חלק מצי מטוסי ה-A380 של החברה שנמצאים באחסון חזרה לפעילות. עם זאת, טען במסגרת הכנס השנתי של IATA כי גם אם זה יקרה זה ידרוש הכשרה ארוכה של הטייסים (9 חודשים) ויקרה רק לקראת קיץ 2023.

ומי יודע, אולי אפילו כנגד כל הסיכויים נראה את תחייתו מהמתים של פרוייקט ה-A380?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *