מאז שנת 2018 מדורגת חברת התעופה לופטהנזה עם 5 כוכבים במדד אתר Skytrax. בכך נכנסה לרשימה האקסולוסיבית של 10 חברות תעופה שקיבלו את הציון הגבוה ביותר במדד, ואף הייתה חברת התעופה האירופאית היחידה ברשימה זו. לפני מספר ימים, בשקט וללא הודעה מיוחדת, הורדה חברת לופטהנה לדירוג של 4 כוכבים באתר.

ציון ה-5 כוכבים ניתן ללופטהנזה בין היתר באופן ספקולוטיבי לאור מחלקת העסקים החדשה והמבטיחה שהציגה החברה ויועדה למטוס ה-777x החדשים של החברה. אלו תוכננו להכנס לשירות ב-2020, אך עם דחיות חוזרות ונשנות קשה לומר מתי יכנסו לשירות בפועל.

כבר מאז מתן הדירוג המקורי של 5 כוכבים עולות טוענות רבות בעולם התעופה לחוסר שקיפות מצד מדד Skytrax בדירוג החברות. ליבת הטענות עסקה בעובדה שדרך הדירוג לא שקופה לנוסעים. כמו כן, בעובדה שהחברה שמאחורי אתר Skytrax מספקת גם שירותי ייעוץ לחברות תעופה, שכצפוי סיפקה את שירותיה גם לחברה לופטהנזה. הטענות התעצמו על רקע מתן ציונים נמוכים לחברות שנחשבות טובות במיוחד, הדוגמאות הבולטות כללו ציון חריג של 3 כוכבים לחברת טורקיש איירליינס ו-4 כוכבים לאתיחד. גם בתקופת הקורונה, במהלכה נוסעים רבים הלינו על ירידה משמעותית באיכות השירות של לופטהנזה, היא נשארה בדירוג 5 כוכבים האקלוסיבי.

על רקע זה גופי תקשורת ותעופה הפסיקו לדווח על הציונים של אתר Skytrax ואף ממשיכים להמליץ לקחת אותו בערבון מוגבל.

רשימת חברות התעופה שנותרו כעת בדירוג 5 כוכבים כוללת חברות מהמזה״ת ואסיה: קטאר איירוייז, סינגפור איירליינס, קוריאן אייר, ג׳אפאן איירליינס, היינאן, גארודה, אווה אייר, קתאי פאסיפיק, אסיאנה ואול ניפון איירוייז.

תגובה
  1. מדובר בדירוגי בולשיט, כמו ה”ביקורות” בטריפאדוויייזור, כמו שלל “דירוגים” דומים במגזיני ואתרי תיירות בעולם, שבהם יכול כל ילד מאוסטרליה או קשישה מצפון קוריאה “לדרג” מלון בקולומביה שלא רק שמעולם לא היו בו אלא אפילו אינם יודעים היכן נמצאת קולומביה. לגבי לופטהאנזה: שיתחילו עם החזרת האופציה לבורדינג מראש בנתב”ג, גם בחברות האחרות שלהם כמו סוויס ואיסטריין, במקום להעמיד 600 איש בשורה מול הדלפקים שלהם רק בשביל לקבל דף נייר עם מספר המושב. בחייכם, אפילו 2022 תיכף מסתימת.

    1. מבדיקה מול לופטהנזה נאמר לנו שמלבד תקלות נקודתיות שהיו בשבועות האחרונים, רוב הנוסעים קיבלו בורדינג פס בצ׳ק אין האלקטרוני.

Comments are closed.