בימים האחרונים דיווחה חברת איירבוס על הזמנה של 292 מטוסים ממשפחת ה-A320 על ידי 4 חברות התעופה מהגדולות בסין – חברת התעופה הלאומית אייר צ׳יינה, צ׳יינה סאות׳רן, צ׳יינה איסטרן ושנזן איירליינס. כל אחת מהחברות הודיעה בנפרד על הזמנה של 96-100 מטוסים. הערך הכולל של הזמנת הענק מוערך בכ-37 מיליארד דולר. המסירה של המטוסים תחל בשנת 2023 ותמשיך עד לשנת 2027 לחברות השונות.

״מחיר המחירון״ של ההזמנה של כל חברה מוערך בכ-12 מיליארד דולר. חשוב להגיד שבהזמנה בהיקף כזה ניתן להעריך כי החברות הסיניות קיבלו הנחה משמעותית על המחיר המלא, ולפי מועד ההכרזה המשותף לשלושת החברות ניתן להעריך כי המשא ומתן נעשה גם הוא במשותף בכדי להגדיל את ההנחה על ההזמנה.

ברקע להזמנה היריבות עסקית בין איירבוס לבואינג בניסיון להשתלט על השוק האסיה-פאסיפי. הצלחה משמעותית נרשמה ע״י איירבוס לא מזמן עם הזמנת ענק נוספת של חברת קוואנטס האוסטרלית. התקררות משמעותית ביחסים של סין עם בואינג נרשמו בעקבות התרסקות מטוסי ה-737Max והתגברות המתיחות הפוליטית בין ממשלת סין לממשלת ארה״ב, הזדמנות שנראה שאיירבוס מיהרה לנצל

מטוסים אלו יצטרפו ל-2,070 מטוסים מתוצרת איירבוס שבשירות חברות תעופה סיניות.

תגובה
  1. איירבס עושה בית ספר לבואינג, שנרדמה בשמירה, לא הבינה בזמן מה איירבס עושה עם דגמי ה-320neo וה-321neo, ונשארה בלי תשובה. ה-737MAX בעייתי ואף חברה לא מתלהבת לקנות אותו. לאיירבס יש מוצרים נהדרים מעל ה-320 – דגמי ה-330neo וה-350, וגם מתחת למשפחת ה-320, משפחת דגמי ה-220. לבואינג אין בכלל מוצרים מקבילים. בנוסף, לבואינג יש בעיית בקרת איכות קשה, אפילו את ה-787 היא לא יכולה למסור ללקוחות כבר מעל שנה, ואת ה-777 החדש היא לא מצליחה לייצר ולמסור במועד המובטח. אם לא היו לבואינג הזמנות ענק ממשרד ההגנה של ממשלת ארצות הברית, היא הייתה נכנסת למצוקה כלכלית קשה מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *