בהודעה משותפת הודיעו אל על וההסתדרות על חתימה על הסכם קיבוצי מיוחד לטייסי אל על אשר, לפי ההודעה ״מסדיר את יחסי העבודה בחברה ויאפשר לה פעילות יעילה יותר וצמיחה מחודשת מול האתגרים בענף התעופה״.

לפי ההסכם, שתוקפו עד סוף 2025 ,שכר הטייסים יוחזר בפעימות עד תחילת שנת 2023 לרמתו מלפני משבר הקורונה, וזאת בהתאם להסכם משנת 2018. בין היתר אמור ההסכם להפסיק את עיצומי הטייסים ובהתאם את ביטולי הטיסות המאסיביים שהיו באל על בתקופה האחרונה.

בהקשר למטוסי ה-777 של אל על, הוסכם כי יתבצעו אימוני סימולטור בארץ והטייסים יבצעו הכשרות מהירות על מטוסי הצי. כזכור, חברת אל על מכרה כ-30,000 כרטיסי טיסה לטיסות שייועדו להתקיים במטוסי הבואינג הותיקים כבר הקיץ. עיצומי הטייסים וחוסר נכונות להשלים את אימוני הכשירות העמידו בספק את אותן טיסות ויכלו להוביל לעוד גל ביטולי טיסות. כזכור, הנהלת אל על האשימה את טייסי החברה בעיכוב ההוצאה לפועל של תכנית החזרה של מטוסי ה-777 לשירות.

עוד הוסכם כי תתאפשר הפעלת מטוסים חכורים בהתאם להתרחבות הפעילות המסחרית. בניגוד לסיכומי עבר, כבר היום מפעילה אל על טיסות בחכירה רטובה. בין היתר מדובר בטיסות סאן דור שמופעלות בחכירה רטובה על ידי חברת Smartwings.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *