הבוקר, שפתחתי את לוח הטיסות של נמל התעופה בן גוריון שמחתי לראות שכל הטיסות של חברת אלעל יוצאות בזמן. זאת למעט טיסה אחת לארצות הברית שמתעכבת בכשבע שעות בגלל תקלה שהיתה באחד המטוסים שלהם בחו״ל והוא טרם שב לארץ.

אבל חלפו להם כמה שעות והתברר כי באלעל שומרים על המסורת. או במלים אחרות: ביטולי הטיסות נמשכים. תוך כמה דקות לוח הטיסות של נמל התעופה התחיל להראות את הביטולים שיחלו היום אחר הצהרים.

נמשכים ביטולי הטיסות באל על
נמשכים ביטולי הטיסות באל על

טיסת אלעל מתל אביב לליסבון שאמורה היתה להמריא בשעה 13:30 – בוטלה. ואחריה טיסת אל על לוינה, טיסת אלעל לברלין, הטיסה של אלעל למילאנו וגם הטיסה לבוקרשט. כמובן שביטול הטיסות האלה גורם גם לביטול של הטיסות בחזרה לישראל. ואם אלה שנשארים בארץ יכולים להתנחם שהם ״הכי בבית בעולם״, הרי אלה שבחו״ל אינם יודעים מתי הם ישובו לישראל. כי בימים אלה שטיסות של חברות אחרות נמצאות בתפוסה מלאה, קצת קשה להעלות נוסעים לטיסות של חברות זרות. ואילו באלעל, כל מטוס מתעכב וכל טיסה שמתבטלת גוררים שורה של עיכובים בכל המערכת.

סוף שבוע שעבר דיווחה מנכ״ל החברה, דינה בן טל כי החברה פנתה לבית הדין לעבודה כדי לדאוג שהטייסים יפסיקו לגרום לביטולי טיסות. בן טל ציינה בהודעה ששלחה לעובדי החברה כי הנהלת החברה, חברי הדירקטוריון ובעלי השליטה מעוניינים לפתור בהידברות ובהבנה, בהוגנות ובהסכמה את הבעיות שעומדות על הפרק וברוח זו  ההנהלה הגישה הצעה מרחיקת לכת לעובדים (הכוונה לטייסים). אולם, לאור התגברות תופעת ביטולי הטיסות לחברה לא נותר אלא לפנות לבית המשפט על מנת להוציא צו שיבטיח את שקט תעשייתי ואת קיום לוח הטיסות המתוכנן.

הדיון בבית המשפט הדין התנהל בשעה מאוחרת ובסיומו החליטה השופטת ד״ר אריאלה גילצר-כץ שלא להוציא צו מניעה שכן היא לא השתכנע שהטייסים אינם מבצעים את הטיסות כנדרש.

יחד עם זאת היא קבעה שיש לקיים משא ומתן אינטנסיבי להשבת תנאי הטייסים לאלה שהיו להם ערב משבר הקורונה  וכן למצוא פתרון לבעיית יחסי העבודה בחברה.

בינתיים, ככל שהדברים נראים בשטח – הפתרון עוד רחוק ומי שנפגע הם הנוסעים.

תגובה
  1. ברור שהשופטת ד״ר אריאלה גילצר-כץ שלא להוציא צו מניעה שכן היא לא השתכנע שהטייסים אינם מבצעים את הטיסות כנדרש. היא לא טסה אל על ולא איכפת לה מי סובל!!!

Comments are closed.