מי שניסה להזמין תור לחידוש דרכון גילה שהתור הכי קרוב הוא במרחק של כ-5 חודשים. גם במידה ותפסתם תור רחוק, לעיתים הוא יהיה בעיר המרוחקת עשרות קילומטרים מעיר מגוריכם. אמנם יש אפשרות להוציא דרכון זמני בנתב״ג אבל כמו שכתבנו, מדובר בעלות גבוהה מאוד של כ-800 ש״ח לאדם.  כאן נשתף מניסיון אישי איך להשיג תור לדרכון קבוע במהירות בעלות של כ-50 ש״ח בלבד באמצעות הבוט של משרד הפנים (Picktime).

יצא לנו להתקל בשיטות כאלו ואחרות שבהם נוקטים אנשים להשיג תור כמו להיכנס כל יום ב-7 בבוקר, לשבת על אתר משרד הפנים ולרענן אותו כל מספר דקות. כעת יש מערכת בוט שעושה זאת עבורכם. אותו בוט פותח ע״י מהנדס תוכנה ישראלי בשם ניסו מזוז. הבוט סורק את מערכת זימון התורים של משרד הפנים כל הזמן בחיפוש אחר תורים פנויים. אותו ״בוט״ יכול לקבוע עבורכם תור באופן אוטומטי ברגע שמתפנה תור בלשכה כלשהי. עד כה מדווח מפתח הבוט על מעל ל-8,000 תורים שנקבעו באמצעותו.

אנחנו גם שמחים לשתף שהבוט הצליח לקבוע עבורנו תור בעיר מגורינו תוך מספר שעות. חשוב להגיד שמשתמשים שתרמו לפרוייקט מקבלים מעמד תורם ומקבלים עדיפות משמעותית בזימון תורים. לדוגמא, לפני התרומה אנחנו הוצבנו במקום 250+ לזימון תור, מה שעלול היה לקחת זמן. לאחר התרומה קודמנו למקום הראשון בתור. תוך מספר שעות קיבלנו כבר את התור המיוחל לחידוש דרכון.

איך לזמן תור לחידוש דרכון במשרד הפנים באמצעות הבוט?

ההרשמה והשימוש בבוט לתיאום תורים במשרד הפנים פשוטים מאוד לכל משתמש:

  1. נכנסים לאתר המיזם בלינק הבא ובוחרים באפשרות ״צור חשבון״
  2. לאחר ההרשמה לחצו על ״ערוך תאריך טיסה / לשכות מועדפות״. לאחר מכן הזינו את פרטי הטיסה ומיקום הלשכה בה תרצו לזמן תור
  3. אם תרצו להבטיח את האפשרות של קבלת תור בהקדם האפשרי – לחצו על ״קדמו אותי בתור״
  4. השלימו את תהליך התרומה של 50 ש״ח באמצעות Paypal
  5. בסיום התשלום, המערכת תקדם אתכם לאחד המקומות הראשונים בתור לזימון
  6. ברגע שייתפנה תור שעומד בתנאים שהזנתם, התור יקבע לכם באופן אוטומטי ואתם תקבלו אישור בהודעה
בוט זימון תורים לחידוש דרכון
בוט זימון תורים לחידוש דרכון

שימו לב שמדי פעם משרד הפנים מצליח לחסום את הבוט, אך עד כה הוא תמיד חזר לשימוש לאחר מספר ימים. ניתן להתעדכן על כך באתר הפרוייקט.

קבלת עדכונים על תורים פנויים לחידוש דרכון

למי שלא מעוניין להירשם ולהשאיר את פרטיו לבוט, יש גם אפשרות להרשם לערוץ הטלגרם של המיזם ולקבל עדכונים על תורים שהתפנו בזמן אמת. שימו לב שתצטרכו להיות זריזים ולקבוע את התור מידע לאחר קבלת העדכון שכן יש אלפים כמוכם שמחכים לתור.

כמו כן, שימו לב שאם אינכם מתכוונים להגיע לתור מסויים שנקבע עבורכם חשוב מאוד לבטל אותו לטובת הבאים בתור שמחכים כנראה גם הם בדריכות לתור.

כמה זמן לוקח לחדש דרכון ומה העלויות?

בתקווה והצלחתם לקבוע תור לימים הקרובים כפי שאנחנו הצלחנו, שימו לב שמכאן זמן ההמתנה לקבלת הדרכון עומד כעת על כ-6 שבועות וממשיך להתארך ככל שהביקוש עולה.

שרת הפנים הודיעה כי ישראלים שהנפיקו דרכון קבוע אך בעקבות העיכובים נאלצו להנפיק ולשלם גם על דרכון זמני, יוכלו לפנות ולקבל החזר כספי. עם זאת, טרם נקבע מנגנון לבקשת החזר על העיכוב ולא ברור כיצד זה יתבצע.

תזכורת לעלויות הנפקת דרכונים בחודשי הקיץ:

  • מעל גיל 18 – 255 ש״ח בתשלום באינטרנט / 275 בתשלום בלשכה
  • מתחת לגיל 18 – 125 ש״ח בתשלום באינטרנט / 145 בתשלום בלשכה
  • הנפקת דרכון / חידוש דרכון בנתב״ג מעל גיל 18 -845 ש״ח
  • הנפקת דרכון / חידוש דרכון בנתב״ג מתחת לגיל 18 -435 ש״ח
תגובה
  1. פשוט שרות מדהים!!
    קבע לי תור מהיום למחר. חסך לי זמן יקר. חבל שגיליתי אותו רק עכשיו

    1. שמח לשמוע, גם לנו זה עזר מאוד וקבע לנו תוך כמה שעות.
      בעיקר חבל שמשרד הפנים נלחם בשירות הזה במקום לאמץ אותו.

  2. בעקבות הכתבה הזו “תרמתי”/שילמתי לניסו ולא קיבלתי שום קדימות . להפך חיכיתי שבוע ולאחר מכן נכנסתי לבד לאתר בשבע בבוקר והצלחתי לתאם. הכתבה אולי ממומנת . הבוט אתה משלם לו תמורת שום הבטחה רק סיכוי. התגובות הקודמות נכתבו באותו יום דקה אחרי דקה …מעניין ע”י מי ? מעניין אם יפרסמו את התגובה הזו.

    1. היי טלי, הכתבה הזו נכתבה על ידנו בלבד ומניסיון אישי מאוד מוצלח. מבאס שלא עבד לך. שימי לב שיש אימייל באתר שלהם לפניות – [email protected]. נסי לפנות אליהם עם הבעיה שלך.

      נסיעה נעימה

    1. היי, אנחנו שילמנו 50 אבל עברו כמה חודשים מאז ויכול להיות שזה השתנה. חבל מאוד שמשרד הפנים לא מפתחים שירות כזה בעצמם לטובת האזרחים.

Comments are closed.