חברת התעופה הלאומית של אזרבייג׳ן, אזרבייג׳ן איירליינס (אזאל) משדרגת את הקו לתל אביב והחל ממחר תתחיל להפעיל שוב מטוסים רחבי גוף בקו שבין תל אביב לבאקו. על פי לוח הטיסות, מחר ינחת בתל אביב לראשונה מאז תחילת משבר הקורונה מטוס רחב גוף של החברה מדגם בואינג 767-300. במהלך תקופת הקורונה הפעילה החברה בקו לתל אביב בעיקר מטוסים צרי גוף מדגמי A319/A320.

עריכה(14.7): חברת אזרבייג׳ן איירליינס אישרה את הפרטים ועדכנה אותנו כי בתקופה הקרובה חלק מטיסות הערב של החברה יבוצעו במטוסי 767 ואף מטוסי 787 דרימליינר. עוד ציינה החברה כי היא נערכת להפעיל בעיקר מטוסים רחבי גוף בקו לקראת הקיץ הבא.

כיום מפעילה חברת אזרבייג׳ן איירליינס 5 טיסות שבועיות מתל אביב לבאקו, בעיקר במטוסים צרי גוף ממשפחת מטוסי איירבוס A320. על פי לוח הטיסות, החל ממחר (14.7) 3 טיסות שבועיות (מס׳ טיסה J222) בימים ראשון, שלישי וחמישי יופעלו במטוסי 767-300 ועוד שתי טיסות שבועיות (מספר טיסה J2322) בימים ראשון וחמישי ימשיכו לפעול במטוסים צרי גוף. השדרוג מצביע על גידול אפשרי בביקוש לטיסות לבאקו.

חברת אזרבייג׳ן איירליינס מחזיקה סה״כ 3 מטוסים מדגם בואינג 767-300, אחד בתצורת VIP שמשמש להטסת בכירים ושניים נוספים המשמשים לטיסות נוסעים והם בני 10/11 שנים. על פי אתר flightradar24, שני המטוסים שנמצאים בשירות טיסות נוסעים משמשים כיום בעיקר לטיסות למוסקבה, איסטנבול ודובאי. מעתה תצטרף תל אביב לרשימת היעדים שבהם מבקר המטוס.

מחלקת עסקים במטוסי 767 של אזרבייג׳ן איירליינס
מחלקת עסקים במטוסי 767 של אזרבייג׳ן איירליינס

מטוסי ה-767 של אזרבייג׳ן איירליינס בנויים בתצורה של 2 מחלקות: עסקים (21 מושבים) ותיירים (165 מושבים). תצורת ההושבה במחלקת העסקים היא 2-1-2, תצורה חריגה יחסית בנוף. במחלקת תיירים מדובר בתצורה סטנדרטית יותר של 2-3-2.

השדרוג המשמעותי יותר לנוסעים מישראל במטוסי ה-767 יהיה לאורחי מחלקת עסקים. אלו יהנו ממושבי מיטה משודרגים ביחס למטוסים הקטנים יותר של החברה. גם אם מדובר בטיסה קצרה של כ-3 שעות בלבד.

מוזמנים לקרוא עוד על החוויה שלנו מביקור בבאקו, אזרבייג׳ן.