היום קיבלו חלק מנוסעי אל על לתאילנד הודעה על שינוי דגם המטוס איתו יטוסו לתאילנד. ולא סתם שינוי, אל על שיבצה בקו זה מטוסים מצי הבואינג 777-200 שברשותה שיחזרו הדרגתית לשירות. מטוסי ה-777 יוצבו בחלק מהטיסות בקווים לבנגקוק ופוקט החל מתאריך ה-2 באוגוסט במקום מטוסי ה-787 דרימליינר ששירתו בקו בלעדית עד כה.

כזכור, צי מטוסי ה-777 של אל על שכולל 6 מטוסים הוא בגיל ממוצע של כ-20 שנה. 2 מטוסים בצי הותיק צפויים לעבור שדרוג משמעותי בפנים המטוס שיתאים את רמת המוצר המוצר לזה שבמטוסי הדרימליינר. שני המטוסים הנוספים, וספציפית אלו שיפעלו בקוים לתאילנד לא עברו שדרוג. בתוך כך צפוי קהל הנוסעים להיתקל במסכי מולטימדיה קטנים ולא עובדים ומושבים מיושנים בכל המחלקות. המטוסים יופעלו בתצורה של 2 מחלקות: עסקים (41 מושבים) ותיירים (279 מושבים). המחלקה הראשונה שעדיין מותקנת במטוסי ה-777 תחשב כחלק ממחלקת עסקים.

מי שעוקב אחרי תנועת המטוסים במרחב האווירי של ישראל יכל להבחין בימים האחרונים במטוס בואינג 777 של אלעל (סימון 4X-ECD) שעושה סבבים בין תל אביב לנמל התעופה רמון (אילת). המטוס המדובר ביצע רק היום שתי טיסות לאילת ללא נוסעים וכך גם אתמול וביום ראשון וכמה פעמים בשבוע שעבר. מעקב אחרי הטיסות של המטוס (רמת גן שמו), מלמד כי הוא מבצע טיסות לרמון, נוחת בשדה הדרומי וממריא כעבור חצי שעה-שעה בחזר לנתב״ג.

טיסות אלה נועדו להחזיר את המטוס, אחד מצי של 4 מטוסי ה-777 שצפוים לחזור לשירות,  לקראת הכנסתו לפעילות בקו המדובר בין תל אביב לתאילנד. זאת על מנת לתגבר את הקו בתקופת הקיץ וגם בהמשך.

יוזכר, כי במסגרת הסכם העבודה החדש שנחתם בין הנהלת אלעל לטייסים סוכם כי הטייסים שאמורים להפעיל את מטוסי ה-777 ישובו לבצע הכשרות על מנת לאפשר החזרתם של מטוסים אלה לשרות. לא מכבר מסרה חברת אלעל כי מכרה כ-30,000 כרטיסי טיסה לטיסות שייועדו להתקיים במטוסים אלה ועיצומי הטייסים כמו חוסר נכונות להשלים את אימוני הכשירות העמידו בספק את אותן טיסות ויכלו להוביל לעוד גל ביטולי טיסות.

תגובה
  1. בחזרה לטיסות החושך ב-747 העתיק לבנגקוק, בלי וידיאו למשך 11 שעות, בלי תאורה, עם מושבים בני 20 שנה, ומטוס מיושן ובזבזני בדלק. שוב אל על בוחרת לעשות את המהלכים הכי לא הגיוניים: במקום לחכור מטוסי 787 חדישים וחסכוניים ולהסב את ה-777 העתיקים למטוסי מטען, הם ממשיכים להפעיל אותם לנוסעים. בהצלחה עם זה, בעיקר כשאפשר כיום לעשות את הדרך לבנגקוק במטוסי פאר מפנקים של איתיחאד ואמירייטס דרך הדיוטי פרי בדובאיי ובאבו דבי…

  2. המוצר במטוסים האלו ירוד ביותר. הנחמה היחידה תהיה שאולי עד שייכנסו לשירות יוכלו ליישם מסלול טיסה לבנגקוק שעובר מעל סעודיה ושיאפשר לקצר ביותר משעתיים (לכל כיוון) את השהות בגרוטאות המעופפות האלו.

  3. כרגיל אל-על לא מפספסים הזדמנות לפספס. מחזירים קבינה לא רלוונטית לשוק. אחד ממושבי הביזנס הכי לא נוחים עוד בתקופתו עושה קאם בק עצוב ובעיקר לא נוח.

  4. איזו בושה – חברת תעופה לא זולה – מוכרת כרטיס טיסה מבלי לדאוג שהנוסע יקבל מוצר טוב וגרוע מכך – מודיעה באופן לא רשמי – “המטוס לא ישודרג ותעשו מה שאתם רוצים”.
    מצד שני – הנוסעים יכולים בכיף לרכוש כרטיס באמירייטס ולקבל שירות על וכנראה יותר זול.

    מי יושב שם בהנהלת חברת הפח הזו ?

  5. חג שמח ושנה טובה ומבורכת לכול עם ישראל.
    חריגה קטנה, למקבלי ההחלטות באל-על אני מאחל לראות רק את השחור של גב הכיסא ב 777,
    אני ומשפחתי הם חלק מהאומללים שהזמינו טיסה לתאילנד בראש השנה במטוס מפנק 787 דרימליינר ובאופן שרירותי החליפו לנו את סוג המטוס ל 777, ההחלפה הזאת שברה את מעט האימון שרחשתי לחברת אל על.
    הידיעה כרגע שאני יכול להזמין טיסה במטוס מסוג מסוים ויחליפו את סוג המטוס מסיבות של בצע כסף ולא עקב תקלה תמנע ממני להזמין שוב מראש טיסה באל על אלא בלית ברירה.
    כמו שאני רואה את זה, תביעה ייצוגית בדרך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *