טייסי חברת לופטהנזה עשויים לפתוח בשביתה בחודש אוגוסט, ממש בשיא עונת הנסיעות. השביתה האחרונה של טייסי החברה נמשכה כשבוע וגרמה לפגיעה עצומה בקהל הנוסעים. הפעם השביתה, אם תתקיים, תהיה גרועה בהרבה נוכח קיצוץ שהחברה כבר ביצעה בלוח טיסות הקיץ.

טייסי החברה דורשים תוספת שכר ושיפור תנאי העבודה, אולם נכון לעכשיו הנהלת החברה אינה נוטה להסכים לדרישותיהם. על פי איגוד הטייסים של החברה, אם 70% מהם יצביעו בעד שביתה, היא תצאה לפועל כבר בחודש הבא, שהוא החודש העמוס ביותר בעונת הנסיעות.

לא מכבר ביטלה חברת לופטהנזה כ-6,000 טיסות בלוח הקיץ. זאת משום שלא היא ולא חברות תעופה אחרות כמו גם נמלי התעופה צפו את החזרה המהירה של הנוסעים לאחר הסרת מגבלות הקורונה. בניגוד לחברות תעופה אחרות באירופה לופטהנזה הצליחה עד כה למנוע מהטייסים לשבות. אולם , על פי ׳בלומברג׳, סוכנות החדשות הכלכליות הבינלאומית, בקרב הטייסים יש תסיסה גדולה משום שהם דורשים להחזיר לבטל את קיצוצי השכר שנעשו בתקופה משבר הקורונה. עד לאחרונה הטייסים הסכימו לדחות את הדרישות שלהם נוכח התחייבות של מנכ״ל החברה להגדיל את ההכנסות והרווחים בשנתיים הקרובות כדי להפחית את ההפסדים שהיו בתקופת המגפה. אולם, לאחר שבשבוע שעבר הודיעה החברה כי כבר ברבעון השני של השנה, היא חזרה לרווחיות ונהנתה מהביקוש העצום (שאגב הביא לזינוק במחירים והגבלת זמינות המושבים), הטייסים חזרו על דרישתם להחזיר להם את השכר לזה שהיה לפני המשבר וכן לשפר את תנאי עבודתם.