חברת לופטהנזה וחברת הבת יורווינגס מבטלות כאלף טיסות לחודש יולי בשל הבעיות הלוגיסטיות בנמלי התעופה באירופה. הביטולים יהיו בעיקר בנמלי התעופה של מינכן ופרנקפורט ובעיקר בסופי שבוע: ששי, שבת וראשון. מדובר בביטול של כ-5% מכלל תכולת הטיסות בסופי השבוע.

החברה הודיעה כי ביטול הטיסות נועד לייצב את השירות של החברה וכי נוסעים שיושפעו מכך יקבלו הודעה על הביטול וכן הודעה על טיסות חלופיות. לקוחות של החברה יוכלו לנסוע לבנמלי תעופה אחרים בגרמניה ומשם לטוס ליעדם.

החברה קראה ללקוחותיה להקדים להגיע לנמלי התעופה, להשתמש בשרותים דיגיטליים לצ׳ק אין לפני הטיסה וכן לצמצם את כבודת היד למינימום האפשרי.

כזכור, קבוצת לופטהנזה היא ממש לא הראשונה לקצץ בלוח הטיסות בכדי להתמודד עם העומסים בשדות. עוד ועוד חברות בוחרות לצמצם את לוח הטיסות לקיץ הקרוב בכדי לנסות ולהקל במעט את העומסים הצפויים על חברות התעופה והנוסעים.

אחרי שנתיים של ׳יובש׳ בענף התעופה, קבוצת לופטהנזה מדווחת על עליה בביקוש לטיסות בקיץ הקרוב. ״אלו חדשות טובות, אבל נכון לעכשיו תשתית הפעילות שלנו עוד לא שוחזרה במלואה, תעשיית התעופה כולה, בעיקר באירופה, סובלת מצווארי בקבוק ומחסור בכח אדם. המצב משפיע על נמלי התעופה, על שירותי הקרקע, על הבקרה האווירית ועל חברות התעופה,״ מסרה החברה.

בלופטהנזה הוסיפו כי הם עושים צעדים רבים כדי להבטיח לוח פעילות יציב אולם סביר להניח שלא ניתן יהיה לקיים את כל לוח הטיסות כמתוכנן בשל צווארי הבקבוק בנמלי התעופה.

החברה ציינה כי המהלך שלה מקביל למהלכים ביצעו חברות תעופה רבות ברחבי העולם שנאלצו לקצץ את לוח הטיסות שלהם ובכלל זה הזכירה חברות כמו בריטיש איירוויס ואיזיג׳ט שביטלו מאות טיסות.

ביטולים גם בשאר החברות בקבוצת לופטהנזה

חברת בריסל איירליינס, מקבוצת לופטהנזה, מבטלת גם היא 148 טיסות בלוח הקיץ.  עם זאת, החברה ביקשה להדגיש כי לנוסעים יש מספיק חלופות וכי ביטול הטיסות נועד לענות על דרישות צוותי האוויר להפחתת עומס העבודה. בחברה מקווים להגיע בימים הקרובים להסכמים עם העובדים כדי למנוע שביתה בתקופת הקיץ.

דוברת החברה מסרה כי בריסל איירליינס נכנסה לקיץ עמוס שהוא קריטי מאד לענף התעופה. ״העלאת לוח הטיסות לאחר שנתיים שקטות בצורה יוצאת דופן ללוח קיץ מלא מביאה עומס עבודה עצום לעובדים שלנו בכל המגזרים. הצוותים שלנו הביעו דאגה שעומס העבודה גבוה בצורה חריגה, הקשבנו להם ופעלנו על מנת להקל על העומס.״

לדבריה לחברה היה קמפיין גיוס מוצלח מאד בחודשים האחרונים כדי לאפשר את הגידול בפעילות בקיץ. בין השאר גוייסו 225 אנשי צוות אוויר שלרבים מהם יש נסיון בעבודה בחברת בריסל איירליינס וכן תוגברו צוותי שדה התעופה ומחלקת התחזוקה. ״אנחנו לא ביטלנו טיסות בשל מחסור בכח אדם אלא התאמנו את לוח הטיסות שלנו לכח האדם הנוכחי.״

החברה הוסיפה עוד כי 148 הטיסות שבוטלו ישפיעו על פחות מאחוז אחד מהנוסעים. אלה יקבלו באמצעות דואר אלקטרוני הודעה ופרטי טיסה חדשה. לקוחות שלא יהיו מרוצים מהחלופה יוכלו לבקש החזר או מציאת פתרון אחר.

בימים אלה החברה מקיימת דיונים עם המגזרים השונים של העובדים. לפני שבוע אמורה היתה להתקיים פגישה שנועדה להגיע להסכמים בתחום יחסי העבודה. אולם זו בוטלה. בחברה מקווים שבימים הקרובים יתקיימו דיונים למצוא פתרונות שימנעו שביתה של העובדים. ״שביתה בתחילת הקיץ תגיע בזמן הגרוע ביותר עבור הנוסעים שלנו, עבור כל עמיתינו ועבור החברה שלנו שעדיין מנסה לצאת מהמשבר של השנתיים האחרונות בכל יום”״ מסרה דוברת החברה.

תגובה
  1. אם החברות של קבוצת לופטהאנזה (כלומר גם סוויס, אוסטרריין ובריסל) יאפשרו לעשות בנתב”ג צ’ק-אין דיגיטלי מראש, ייפתרו פה 80% מהבעיות שלהם. לא ברור למה זה לא קורה, ולמה החברות האלה נהנות לראות תורים של מאות אנשים לפני הדלפקים. ממילא לא צריך לבדוק ניירת קורונה יותר.

Comments are closed.