פתיחת השמיים לטיסות מסחריות הביאה לצניחה בדרישה לשינוע מטענים במטוסי מטען זאת בשל הגידול בהטסת מטענים במטוסי נוסעים. כך עולה מדו״ח הפעילות של רשות שדות התעופה.
נתוני הדו״ח מלמדים כי בשבעת החודשים הראשונים של השנה שונעו לישראל וממנה 133,009 טון של מטען במטוסי מטען, לעונת 166,041 טון בתקופה המקבילה בשנת 2021. מדובר בירידה של 19.89 אחוזים. לעומת זאת במטוסי נוסעים שונעו 86,468 טון של מטען, גידול של 96.69 אחוזים.
את הירידה הגדולה ביותר הציגה חברת טורקיש איירליינס שהובילה במהלך התקופה 8,702 טון של מטען במטוסים יעודיים למטען והציגה צניחה של 59.51 אחוזים. חברת ק.א.ל, שנמצאת במקום הראשון בפעילות מטענים בישראל הובילה במהלך התקופה 24,672 טון של מטענים (כ-19% מכלל המטענים שהועברו במטוסי מטען מישראל ואליה) והציגה ירידה חדה של 37.81 אחוזים. חברת אלעל, שמפעילה מטוסי מטען חכורים, הובילה במהלך התקופה הזו 16,818 טון מטענים והציגה צניחה של 41.62 אחוזים, אבל היא תציג, כפי שנראה בהמשך, זינוק עצום בהובלת מטענים במטוסי הנוסעים ששבו לפעילות כמעט מלאה.
עוד חברות שהציגו ירידה חדה בהובלת מטענים במטוסי מטען היו לופטהנזה (39.92%-) , חברת קתאי פסיפיק (33.24-) וחברת סילקוואי שהציגה ירידה של 7.54%. לעומתן, מטוסי המטען של חברת אתיופיאן איירליינס הציגו עליה של 6.2% בהובלת מטענים מישראל ואליה, פדרל אקספרס הציגה עליה של 24.87 אחוזים וחברת היינאן הציגה עליה של 12.87 אחוזים.
לעומת ירידה בהובלת מטענים במטוסי מטען, הרי הובלת מטענים במטוסים נוסעים זינקה בחודשים ינואר-יולי. במהלך תקופה זו שונעו מישראל ואליה 86,468 טון מטען, גידול של 96.69% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2021.
על פי הנתונים, חברת אלעל הטיסה בתקופה זו, במטוסי הנוסעים 27,924 טון של מטען, שהיווה 32.29% מכלל המטענים שהוטסו במטוסי נוסעים והציגה גידול של כ-129 אחוזים. במקום השני נמצאת חברת לופטהנזה שהובילה במטוסי נוסעים כ-11,600 טון של מטען והציגה גידול של 39.28 אחוזים. אחריה נמצאת טורקיש איירליינס עם הובלה של 9,249 טון וזינוק של 373%, חברת איירפרנס שהובילה במטוסי נוסעים 5,671 טון מטען עם גידול של 364 אחוזים וחברת אמריקן איירליינס שהובילה במטוסי נוסעים 5,155 טון מטען והציגה גידול של 298.84 אחוזים.