בראיון ל-BBC שיתף מנכ״ל ריינאייר מייקל או’לירי כי הוא צופה כי המחיר הממוצע לכרטיס טיסה בחברתו ייעלה לממוצע של 50 יורו (51 דולר), בניגוד לממוצע של 40 יורו בשנה שעברה. מנכ״ל חברת הלואו קוסט הגדולה באירופה ציין גם בפירוש שלא נראה בשנים הקרובות שוב את המבצעים של טיסה ב-0.99/9.99 יורו.

הסיבות לטענתו של או׳לירי הן עליית מחירי הדלק בכ-66% בשנה האחרונה כמו גם עלייה בהוצאות השכר. עליות עלו מגיעות לאחר גל שביתות של ארגוני עובדים שהובילו למו״מ עם הנהלת ריינאייר ועדכון להסכמי השכר.

מנכ״ל ריינאייר עוד אומר כי למרות קצת האינפלציה הגבוה שמשאיר ללקוחות פחות כסף, הוא צופה שאנשים ימשיכו לטוס באופן תדיר ויבחרו דווקא בחברות התעופה הזולות יותר דוגמת ריינאייר: ״אנחנו חושבים שאנשים ימשיכו לטוס באופן תדיר, אבל אני חושב שאנשים יהפכו להיות יותר רגישים למחיר״.

מנכ״ל חברת התעופה האירית מצטרף לאמירות של מנכ״ל וייז אייר, רוברט קארי, בראיון לגלובס. קארי טען כי ״די ברור לי שלקוחות בוחרים טיסה בעיקר על פי מחיר”. זאת בתגובה על ההבדל, שכמעט ולא קיים לטענתו, בין ווייז אייר וחברות הלואו קוסט לחברות האירופאיות בטיסות הקצרות.

האמירות של מנכ״ל ריינאייר מגיעות כשברקע חברת התעופה עמדה בחודש יולי האחרון על 96% תפוסה במטוסיה עם 16.8 מיליון נוסעים. זאת ביחס ל-80% תפוסה בתקופה המקבילה בשנה שעברה. למרות כל האיומים בשביתות רק 1.2% מטיסותיה בחודש יולי בוטלו ו-1.3% בחודש יוני.

לחברת ריינאייר 268 מטוסים, כולם ממשפחת מטוסי ה-737, כולל דגמי 737-800 (235 מטוסים) ו-737Max8 (32 מטוסים). ריינאייר מעוניינת בהזמנה גדולה של מטוסי 737Max10 אבל כרגע עומדים בינה לבין היצרנית בואינג חילוקי דעות מהותיים באשר למחיר של כל מטוס.