החל מהיום תחל סדרה של שביתות של עובדי חברות התעופה בעולם, כולל טייסים, צוותי אוויר וצוותי קרקע. בשלב הנוכחי קשה לומר אם ומתי תסתיים שביתה של העובדים בכל חברה וכיצד הן ישפיעו על המצב הכאוטי גם כך בעולם העופה. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, השביתות צפויות להימשך לפחות עד סוף חודש יולי ולשבש את עונת השיא של חופשת הקיץ שצפויה להיות עמוסה ומאתגרת מאוד גם כך.

אנחנו ממליצים לכל הנוסעים להתעדכן במצב טיסתם יום לפני הטיסה וגם ביום הטיסה עצמה לפני היציאה לשדה. מומלץ לבדוק גם באתר חברת התעופה וגם באתר של שדה התעופה ממנו אתם ממריאים.

ניסינו לעשות סדר בשביתות הצפויות בחודשים הקרובים.

שביתות של עובדי חברת ריינאיר

ריינאייר הצליחה להגיע בדקה האחרונה להסכם עם איגוד הטייסים בבריטניה שמנע שביתות נרחבות של הצוותים במדינה. היא אף טרחה לעקוץ חברות תעופה אחרות שהעובדים שלהם שובתים בכך שהציעה טיסות ״חילוץ״ לנוסעים שטיסתם בוטלה. אך עם זאת, השביתה הזו תקפה רק לעובדיה בבריטניה ובמדינות אחרות מאיימים הצוותים לשבות במחאה על תנאי העסקתם.

בספרד צפויים הצוותים לשבות החל מהיום ועד ה-30 ביוני וכן בין ה-1-2 ביולי. מספר סיבות כמו החוק המקומי שמחייב עובדים להפעיל טיסות ״מוגנות״ כמו גם ההסתמכות של ספרד על תיירות מובילות להנחה שהפגיעה בטיסות תהיה מינימאלית, אך לא ניתן להעריך אותה בשלב זה.

בפורטוגל צפויים הצוותים לשבות מהיום ועד ה-26 ביוני.

בבלגיה ישבתו הצוותים מהיום ועד ה-26 ביוני.

באיטליה הצוותים צפויים לשבות החל ממחר 25 ביוני למשך 24 שעות. חברת התעופה הלאומית החדשה של איטליה התחייבה לתת כרטיס טיסה במחיר אחיד של 99$ לכל מי שתבוטל טיסה שלו עם חברת לואו קוסט.

בצרפת צפויים הצוותים לשבות בין ה-25-26 ביוני עם השפעה על מספר שדות תעופה במדינה. אליהם יצטרפו עובדי קרקע של שדות התעופה בפריז החל מה-2 ביולי בהיקף שלא ידוע עדיין וגם צפויים לשבש את מהלך הטיסות.

שביתות באיזיג׳ט

צוותי האוויר של חברת איזיג׳ט צפויים לשבות בספרד לסה״כ 9 ימים במהלך יולי, אך ב-3 פעימות. השביתות יתקיימו בין ה-1-3, 15-17 ובין ה-29-31 ביולי.

דיילי החברה דורשים העלאה של 40% בשכר הבסיס שלהם והחברה שואפת להגיע איתם להסדר לפני השביתה שעלול לשבש משמעותית את פעילות החברה בספרד.

שביתות בחברות תעופה סדירות

אמש החלו כבר שביתות נרחבות של חברת בריסל איירליינס. על פי לוח ההמראות של שדה התעופה בבריסל, כבר היום נאלצה החברה לבטל עשרות טיסות.

לוח הטיסות בשדה התעופה  בריסל. עשרות ביטולים
לוח הטיסות בשדה התעופה בריסל. עשרות ביטולים

עובדי הקרקע וצוות האוויר של חברת בריטיש איירוייז כבר הודיעו שבכוונתם לשבות. בכוונת חלק מעובדי הקרקע של החברה בשדה התעופה הית׳רו שבלונדון לשבות כבר בחודש יולי, אך טרם הודיעו רשמית על תאריכים מדוייקים.

גם באל על צפויים להמשיך השיבושים בזמן המשא ומתן של ההנהלה עם הטייסים, ולכל הפחות עד למועד הדיון הבא בבית המשפט שצפוי לתאריך ה-10 ביולי.

יודעים על עוד שביתות צפויות? עדכנו אותנו בתגובות