מספר הנוסעים שטסו בטיסות ישירות מישראל לארצות הברית בחודש יולי גבוה מאשר בחודש יולי 2019, טרום מגפת הקורונה ואילו מספר הנוסעים בחודשים ינואר-יולי 2022 בנתיב לארה״ב עומד על 97.90% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019.

נתונים של רשות שדות התעופה מלמדים כי בחודש יולי טסו בטיסות ישירות לארה״ב 190,614 נוסעים לעומת 185,841 נוסעים ביולי 2019. בחודשים ינואר-יולי 2022 טסו בקו לארה״ב 1,001,818 נוסעים לעומת 1,023,272 נוסעים שטסו לארה״ב בינואר-יולי 2019. מדובר בנוסעים בטיסות ישירות הן ישראלים והן תיירים מישראל ואליה.

נתוני רשות שדות התעופה מלמדים כי נתח השוק של חברת אל על לארצות הברית בחודש יולי השנה עמד על כ-42% ובשבעת החודשים הראשונים של השנה על כ-40 אחוזים. על פי נתוני רשות שדות התעופה, חברת אל על היתה בחודש יולי הפעילה ביותר בקו לארצות הברית ואחריה חברת יונייטד שהטיסה 65,044 נוסעים שמהווים כ-34 אחוזים מכלל הטסים בטיסות ישירות בנתיב זה. אחריה נמצאת חברת דלתא שהטיסה 23,444 נוסעים (כ-12%) ובמקום הרביעי חברת אמריקן איירליינס עם 21,278 נוסעים (כ-11 אחוזים).

בחודשים ינואר-יולי 2022 הטיסה חברת אלעל, 405,056 נוסעים בין ישראל לארה״ב. חברת יונייטד הטיסה 349,888 (כ-35%), אחריה חברת אמריקן עם 77,452 נוסעים וכ-13 אחוזים ודלתא במקום הרביעי עם 116,738 נוסעים כ-11.65 אחוזים.ֿ

עיון בנתוני רשות שדות התעופה מלמד כי תוספת טיסות ויעדים מצד חברות התעופה האמריקאיות (בוסטון של דלתא ושיקגו של יונייטד) כמו גם כניסתה המחודשת של חברת אמריקאן איירליינס לפעילות בישראל הביאה לכך שנתח השוק של חברת אל על צנח בהשוואה לנתוני שנת 2019, טרום מגפת הקורונה. שכן אז נתח השוק של אל על בקו לארה״ב עמד על 48 אחוזים בחודש יולי ו-49 אחוזים במצטבר בחודשים ינואר-יולי.

ובאשר לקו לקנדה. בקו זו פועלות שתי חברות תעופה. אייר קנדה ואלעל. זאת כאשר אייר קנדה טסה לטורונטו ומונטריאול בעוד חברת אל על טסה רק לטורונטו, קו שצפוי להתבטל בקרוב. עיון בנתוני רשות שדות התעופה מלמד כי בחודש יולי טסו בטיסות ישירות בין ישראל לקנדה 27,805 נוסעים מהם 21,929 נוסעים (78.8%) טסו בחברה הקנדית. במצטבר בחודשים ינואר-יולי 2022 טו לקנדה 102,352 נוסעים מהם 77,452 באייר קנדה (75.6%) והשאר באלעל.