מחסור בצוות עובדי קרקע, מזוודות אבודות, איחורים בטיסות וביטולי טיסות לא הפריעו לנמל התעופה סכיפהול שבאמסטרדם להציג זינוק במספר הנוסעים ורווח נקי נאה במחצית הראשונה של השנה.

בסוף השבוע דיווחה הנהלת נמל התעופה על רווח נקי של 65 מיליון יורו בחודשים ינואר-יוני לעומת הפסד של 140 מיליון יורו במחצית המקבילה בשנת 2021, שהיתה כזכור מחצית שבה היתה בלימה בענף התעופה ברחבי העולם.

על פי הדוח שפירסמה הנהלת הנמל, בהתאם להתאוששות בתעשיית התעופה ברחבי העולם גם בסכיפהול, שמשמש כ HUB חשוב באירופה, עברו 23.8 מיליון נוסעים בהשוואה ל-5.6 מיליון נוסעים במחצית המקבילה אשתקד. קבוצת סכיפהול, הכוללת גם שדות תעופה קטנים יותר ברוטרדם ובאיינדהובן, טיפלה ב-27.3 מיליון נוסעים בששת החודשים הראשונים של השנה.

״זה בהחלט משמח לראות שכל כך הרבה נוסעים חזרו לאחר הסרת מגבלות הטיסה שהיתה בתקופת המגפה,״ מסר מנכ״ל נמל התעופה דיק בנשוף. ״למרבה הצער מחסור בכח אדם השפיע על סכיפהול בתקופה זו של צמיחה תלולה כמו גם על נמלי תעופה וחברות תעופה אחרות,״ אמר.

בנשוף הוסיף כי רמת השרות בנמל התעופה משתפרת צעד אחר צעד והתחייב להמשיך ולהשקיע בתשתיות ולבצע שינויים בהפעלת נמל התעופה במידת הצורך.

יצוין כי במחצית הראשונה של השנה טסו בקו בין ישראל להולנד כ-180 אלף נוסעים, פי שמונה מנתוני המחצית הראשונה בשנת 2021.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *