יונייטד איירליינס נתבעת בסכום של 50 אלף דולר בעקבות ביטול של אחת מטיסותיה מנמל התעופה ניוארק בניו ג’רזי (EWR) לנמל התעופה בן גוריון, בשל “עוצר על טיסות נכנסות לתל אביב”.

מוקדם יותר החודש,  ב-6 באוגוסט בוטלה במפתיע טיסת UA84 של יונייטד איירליינס מנמל התעופה ניוארק לנמל התעופה בן גוריון, ובכך הייתה אמורה להתעכב 24 שעות. יונייטד איירליינס מסרה כי העיכוב נבע מעוצר בנמל התעופה בן גוריון בתל אביב.

עם זאת, ההודעה לא תאמה את מה שנאמר לנוסעים באותה עת, כאשר נציגת יונייטד כרזה כי “הטייסים מסרבים לעלות על הטיסה בשלב זה”, כפי שתועד בטוויטר על ידי הנוסע גיל אייל.

כעת הוגשה תביעה בשם על ידי משרד עורכי הדין אילגנאייב, המאשים את יונייטד איירליינס במספר אישומים, הכוללים הונאה, הפרת חוזה, רשלנות ועוד. התביעה מחייבת את חברת התעופה לשלם 50,000 דולר בתוספת ריבית והוצאות משפטיות.

בזימון נכתב:

“[יונייטד] ביצעה הונאה ומרמה נגד התובע וכל הנוסעים האחרים כאשר אנשי הצוות שלה סירבו לבצע את תפקידם, ויונייטד שיקרה בכוונה תחילה, ובמודע לגבי הסיבה לעיכוב שלה”.

בעקבות העיכוב ב-6 באוגוסט, הודיעה יונייטד איירליינס לנוסעים כי העיכוב נגרם עקב עוצר בתל אביב שהגביל את נחיתת המטוסים. ההצהרה אושרה לאחר מכן כסיבה לעיכוב באתר האינטרנט של יונייטד. עם זאת, כאשר העיתון הישראלי “ג’רוזלם פוסט” יצר קשר עם דובר נמל התעופה בן גוריון בתל אביב לקבלת הבהרה, נאמר לו כי “אין עוצר. בכלל”.

כדי להוסיף לבלבול, כאשר התובע יצר קשר שוב עם יונייטד איירליינס בעקבות העיכוב, נאמר לו תחילה כי הדבר נובע ממזג אוויר גרוע באזור. לאחר מכן, סיבת העיכוב שונתה לבעיית תחזוקה, לפני מתן הסיבה הסופית לעוצר.

ייתכן שסירובו לכאורה של צוות הטיסה להפעיל את הטיסה נבע מסבב הלחימה האחרון בין ישראל לקבוצות טרור פלסטיניות ברצועת עזה. במהלך המבצע נורו רקטות על ידי הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני לעבר ישראל, כולל באזור תל אביב. עימות שהתלקח סביב מועד הטיסה.

מספר נוסעים דיווחו כי יונייטד סיפקה תמיכה מועטה עד אפסית במהלך כל ההתמודדות הזו ולא סיפקה כל פיצוי, כולל איסור על שובר ארוחה בסך 40 דולר. על פי המדיניות באתר האינטרנט של יונייטד, החברה אינה מציעה פיצוי או שהות חינם במלון עבור טיסות שמתעכבות או מבוטלת מסיבות שאינן בשליטתה.

הדבר הוביל להאשמות כי חברת התעופה מאשימה את העוצר לכאורה בעיכוב, שייחשב מחוץ לשליטתה, כדי להימנע מפיצוי לנוסעים. כך גם נטען בזימון:

“ברור שיונייטד לא רצתה להיות כנה עם נוסעיה שהטיסה התעכבה בגלל סירובו של הטייס לטוס, משום שזה ישאיר אותם באחריות הבלעדית כלפי כל הנוסעים שלהם”.

ליונייטד איירליינס יש כיום את הנוכחות הגדולה ביותר בתל אביב, עם טיסות לשיקגו-או’הייר, ניוארק, סן פרנסיסקו ווושינגטון-דולס. טיסה UA84 מניוארק מופעלת מדי יום על ידי מטוסי הבואינג 787-10 של חברת התעופה.

מה דעתכם על הצעדים המשפטיים הננקטים נגד יונייטד איירליינס? שתפו אותנו בתגובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *