חברת לופטהנזה חגגה הבוקר את קבלתו של מטוס הבואינג 787 הראשון שלה, מתוך הזמנה של 32 מטוסים מדגם זה. המטוס ששמו ׳ברלין׳, וסימונו D-ABPA יצא מפס הייצור להמראה ראשונה בחודש אוגוסט לפני שלוש שנים והוזמן במקור על ידי חברת התעופה היינאן, אך לא שולב בצי שלה.  לאחר מכן הוזמן על ידי חברת תעופה אחרת וגם היא לא רכשה אותו. שילוב של גורמים שונים גרם לכך שהמטוס הדו-מנועי לא נמסר לחברות האלה ולאחר מכן היתה הפסקה ארוכה במסירת מטוסי דרימליינר בשל דרישות של מינהל התעופה האמריקאי שרק לאחרונה אישר לשוב ולספק את המטוס ללקוחות.

על פי התכנית המטוס המתקדם עם שלוש מחלקות שרות (עסקים, פרימיום ותיירים) יעבור בשבועות הקרובים שיפוץ בצבעים ועיצוב של לופטהנזה ובחודש אוקטובר הוא ישולב לטיסות אימון בקווים פנים גרמניים. לאחר מכן הוא יכנס לשרות מלא ויופעל בקו פרנקפורט – טורונטו.

״עם הבואינג 787 אנחנו מציגים מטוס מודרני נוסף שהוא אחד המטוסים לטווח ארוך החסכוניים ביותר בדלק בצי המטוסים שלנ,״ אמר ג׳נס ריטר, מנכ״ל לופטהנזה איירליינס והוסיף כי תצרוכת הדלק של המטוס תהיה נמוכה בכ-30% מהדגם הקודם של המטוס. לדבריו, מטוס זה מחדש את השותפות בת 90 השנים של החברה עם חברת בואינג שבמהלכן החזיקה החברה במטוסים כמו בואינג 737, בואינג 747-200 ובואינג 747-800. 747-230F ו-747-8.

בשנים הקרובות תמשיך חברת לופטהנזה להצטייד במטוסי הדרימליינר, כאשר  כל 32 המטוסים שהזמינה יהיו מהדגם האמצעי 787-9 שהוא הדגם הפופולרי ביותר של המטוס. בחודשים הקרובים תקבל החברה את המטוס השני D-ABPD  ששמו יהיה פרנקפורט.

על פי ההערכות, המטוס צפוי לשמור את מחלקת העסקים של חברת התעופה הסינית היינאן, רק במיתוג של לופטהנזה וכך בחברה יהיו 3 מחלקות עסקים שונות בטיסות לטווח הרחוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *