לופטהנזה תקבל את מטוס הבואינג 787 הראשון שלה לפני ספטמבר, ואולי אפילו לפני סוף אוגוסט. כזכור, מטוס ה-787-9 תקוע במפעלי בואינג כבר חודשים לאחר שמנהל התעופה הפדרלי בארה״ב עצר את מסירות מטוסי הדרימליינר עד לפני כשבוע. כמו כן צפויה לקבל מטוס דרימליינר שני בשם ״פרנקפורט״ בסתיו הקרוב

מטוס הדרימליינר הראשון של לופטהנזה  (מספר רישום D-ABPA) קיבל את השם “ברלין”. עם זאת, לתאר את המטוס כ’חדש’ עשוי להעטות במעט, בהתחשב בכך שהדגם יוצר לפני שלוש שנים (באוגוסט 2019).המטוסים ייועדו במקור ייועד לחברות התעופה היינאן איירליינס הסינית וחברת התעופה ההודית, וויסטרה. ביטולי הזמנות בעקבות הקורונה איפשרו ללופטהנזה להקדים את מקומה בתור לקבלת מטוסי 787.

כעת, לאחר חודשים של עיכובים במסירה, תחילה עקב נגיף הקורונה ולאחר מכן בעיות ה-FAA של בואינג, מטוס הדרימליינר הראשון של לופטהנזה עומד סוף סוף להגיע לשירות מסחרי. המטוס למעשה כבר היה בגרמניה ועבר שיפוץ נרחב בתא הנוסעים וכולל מחלקת עסקים חדשה של לופטהנזה.

עם הזמנה של 32 מטוסים, יעבור זמן עד שכל המטוסים יקלטו בחברה, אך לופטהנזה מצפה לצרף לצי שלה מספר רב של מטוסים.

3 מחלקות עסקים שונות בצי רחבי הגוף

לופטהנזה היא ללא ספק החברה שמאמצת באיחור את הבואינג 787, שנכנס לשירות לפני 11 שנים. עם זאת, חברת התעופה מדווחת על קפיצת מדרגה עם המוצר החדש שלה במחלקת העסקים.

במשך שנים, חברת הדגל הגרמנית מתמקדת בתצורת מושבים בפריסת ה-2-2-2 הוותיקה שלה שנחשבת מיושנת ומונעת גישה ישירה למעבר לנוסעים היושבים במושבים שליד החלון. אולם כל זה צפוי להשתנות במטוס הבואינג 787-9, שיכלול תצורת תא נוסעים חדשה של 1-2-1 במחלקת עסקים.

לופטהנזה עדיין לא חושפת באיזה סוגי מושבים היא בחרה עבור המוצר החדש שלה, אך מידע חדש נוסף ייחשף בימים הקרובים, ברגע שהמטוס ינחת, וחדשות תעופה כמובן תדווח לכם כאן באתר.

מחלקת העסקים החדש של לופטהנזה למטוסי ה-777X
מחלקת העסקים החדש של לופטהנזה למטוסי ה-777X

לופטהנזה פרסמה המחשה של תא הנוסעים במחלקת העסקים שלה במטוס ה-777 לפני שנים, אך הערכה כעת היא שהיא לא תותקן במטוסי ה-787 בשלב זה. הערכה אחרת טוענת שמטוסי ה-787 יכילו את מחלקת העסקים של חברת התעופה היינאן אליה ייועד המטוס, עם שינויים קטנים שיתאימו אותה למותג של לופטהנזה. מדובר במחלקת עסקים מוצלחת יחסית בתצורה של 1-2-1 שמציעה פרטיות טובה לכל נוסע.

מחלקת עסקים חדשה של לופטהנזה ב-A350
מחלקת עסקים חדשה של לופטהנזה ב-A350. ירושה מפיליפין איירליינס

בכך תחזיק החברה 3 מוצרי עסקים שונים. הראשון, מחלקת העסקים הותיקה של החברה בתצורת 2-2-2 שמותקנת ברוב המטוסים רחבי הגוף של החברה. מחלקת עסקים נוספת שמחזיקה החברה היא מחלקת העסקים של פיליפין איירליינס שמותקנת במטוסי ה-A350 שקיבלה החברה לאחר שחברת התעופה הפליפינית הפסיקה את השימוש בהם כחלק מתהליך התייעלות. ועכשיו ככל הנראה תציג החברה מוצר נוסף, שלישי במספר, של מחלקת עסקים.

מחלקת עסקים של היינאן
מחלקת עסקים של היינאן

בדרך לטורונטו

בשנה שעברה חשפה לופטהנזה כי שדה התעופה הראשון אשר יזכה לראות את מטוס הדרימליינר החדש ברשת הנתיבים של החברה, יהיה נמל התעופה הבינלאומי טורונטו-פירסון (YYZ). בסיסו של המטוס בפרנקפורט ומשך זמן הטיסה יהיה 8+ שעות. כמו כן, הדרימליינר עתיד להחליף את מטוסי הבואינג 747 שפעילים כיום בקו לטורונטו, לצד מטוסי A350 חדשים יותר.

תגובה
  1. ללופטהאנזה אין בכלל מטוסי 777, למעט כמה מטוסי מטען, שהם חדשים לגמרי. ה-787 יחליף מטוסי איירבס 340 ו-330 מיושנים, שהחברה מפעילה עדיין.

Comments are closed.