חברת יונייטד איירליינס וחברת אמירייטס צפויות לחתום בעוד שבועיים על הסכם קוד משותף. זאת למרות שחברות התעופה האמריקאיות מתלוננות במשך שנים כי חברות התעופה מנסיכויות המפרץ מסובסדות על ידי ממשלותיהם ולכן מציעות מחירים ׳מעוותים׳.

לחברת אמירייטס יש כבר הסכם קוד משותף עם חברת ג׳טבלו האמריקאית ובעבר היה לה הסכם עם חברת אלסקה איירליינס, שותפות שהופסקה לאחר שחברת התעופה הצטרפה לברית התעופה OneWorld והחלה לעבוד בשיתוף הדוק עם קטאר איירוויס.

סוכנות הידיעות רויטר דיווחה אמש כי חברת יונייטד שלחה אתמול הזמנה לכתבים לאירוע מיוחד בוושינגטון שכותרתו ״בוא תעוף איתנו״ ובו ישתתפו מנכ״ל החברה סקוט קירבי ונשיא אמירייטס טים ​​קלארק.

אירוע משותף של אמירייטס ויונייטד
אירוע משותף של אמירייטס ויונייטד

חברת יונייטד לא הוסיפה פרטים על מהות האירוע אולם דובר אמירייטס אישר כי שתי החברות יפרסמו באירוע ״הודעה משותפת.״

עם קבלת אישורים ממשלתיים הקוד המשותף (Code Share) יאפשר ללקוחות שתי חברות התעופה גישה ליעדים נוספים שכל אחד מהם אינו מופעל כיום על ידי שתי החברות. ההסכם עשוי לסייע ליונייטד להתחרות טוב יותר על לקוחות שטסים לאזור המפרץ.

לפני חודשיים הודיעו קטאר איירווייס ואמריקן איירליינס על הרחבת ברית אסטרטגית שהוכרזה בשנת 2020 עם הסכם קוד משותף חדש ומורחב ל-16 יעדים נוספים. אמריקן התגאתה בחודש יוני כי ההסכם עם קטאר איירוויס יהפוך אותה לספקית האמריקאית היחידה שתשרת את אזור המפרץ עם חיבור חלק מדוחא ליעדים רבים.

יצוין, כי לפני שבע שנים התלוננו חברות התעופה האמריקאיות הגדולות בפני הממשל בוושינגטון כי חברות התעופה בנסיכויות המפרץ מקיימות תחרות בלתי הוגנת שפוגעת בהן. זאת משום שהן, חברות התעופה מהמפרץ, מסובסדות על ידי הממשלות, מעוותות את התחרות וגורמות לפגיעה בכח העבודה בארצות הברית. חברות התעופה במפרץ הכחישו את הדבר.

ברשתות החברתיות החלו אמש ספקולציות לגבי האפשרות שמטרתה של אמירייטס בהסכם עם יונייטד הוא להכשיר את דרכה לכניסה לברית התעופה הגדולה ׳סטאר אלייאנס׳. לא מכבר חתמה אמירייטס על הסכם קוד משותף עם אייר קנדה, שגם היא חברה בברית התעופה הזו.

אם אכן אמירייטס תצטרף לברית -Star Alliance זו תהיה הפתעה משום שנשיא החברה, טים קלארק, הכריז לא אחת וחזר על כך גם לפני שנתיים שלדעתו החברה אינה צריכה להכנס לברית גלובלית.

ברית התעופה Star Alliance היא הברית הגדולה ביותר וחברות בה, בין היתר, אייר קנדה, לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן, בריסל איירליינס, אג׳יפ אייר, אתיופיאן איירליינס, טאפ-פורטוגל, יונייטד, סינגפור איירליינס, תראי, טורקיש איירליינס, טארום, לוט, קרואטיה איירליינס, SAA ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *