מכירים את השלב הזה כשאתם בשיא או אחרי הזמנה של טיסה? ועכשיו נותר רק לנסות לבחור את המושב הכי טוב שתוכלו להשיג במטוס. ניסינו לנסח לכם את חוקי הברזל של בחירת מושב במטוס.
בתקופה טרופה זו של שיאים בביקוש, אנחנו ממליצים מאוד ככל וניתן לבחור מושבים מראש על מנת להמנע ממצב שבו אתם מגיעים למעמד הצק אין ואין לכם מושב. במקרה כזה ככל הנראה תמצאו את עצמכם במושבים הכי פחות טובים בטיסה (באחוריי המטוס ובקרבה לשירותים). ובמצב של טיסה מלאה, ההשלכות של מושב לא טוב אפילו משמעותיות יותר.
בחירת מושב במטוס – כללי אצבע
לפני שאנחנו צוללים לשאלה באיזה מושב לבחור ספציפית, נתחיל מהמלצה כללית להמנע ממספר סוגי מושבים:
- מושבים בשורות האחרונות – יש הרבה חסרונות למושבים אלו שחלק מהם כוללים את העובדה שחלקם לא ניתנים להשענה, קרובים מאוד לשירותים והם נחשבים לאזור שאנשים נוטים ״לרבוץ״ בו.
- מושבים בקרבת שירותים/מטבח – מהסיבה הברורה של ריחות ותנועה ערה. לא תמיד ניתן לראות באתר חברת התעופה היכן נמצאים השירותים ובהמשך הכתבה נסביר כיצד לגלות היכן הם נמצאים.
- מושבי חלון ללא חלון – אכן נשמע מוזר, אבל לא לכל מושב שמופיע בהזמנה כמושב חלון, בהכרח יהיה חלון. גם כאן נסביר בהמשך איך להמנע מאותם מושבים.
בחירת מושב במטוס לפי אתר Seatguru
הצעד הראשון שצריך לעשות לפני בחירת מושב הוא בדיקה באתרי המלצות כמו Seatguru. באתר סיטגורו ניתן למצוא מפות הושבה של רוב חברות התעופה בעולם ולדעת על אילו מושבים כדאי ללכת ומאילו כדאי להמנע.
- היכנסו לאתר Seatguru והזינו את פרטי הטיסה שלכם (חברת תעופה, תאריך, מספר טיסה)
- לחצו על View map בסמוך לטיסה הרלוונטית
- במפה יופיעו 4 סוגי מושבים:
- מושבים צבועים באדום – מומלץ להמנע
- מושבים צבועים בכתום – מושבים עם מגבלה מסויימת
- מושבים צבועים בירוק – מושבים מומלצים
- מושבים בלבן – אין המלצה מיוחדת לקחת/להמנע
לחיצה על מושב מסויים תספק מידע נוסף לגביו. הערות לדוגמא שיכולות להופיע הן שמדובר בשורה שאין בה חלון, מגבלת מקום לרגליים, קרבה לשירותים/טבח, מגבלה בהשענת המושב, היעדר חלון ועוד. כמו כן, בעבור כל מושב יופיע האם יש מערכת מולטימדיה אישית או שקע הטענה/USB.
לאחר מכן, הכנסו לאתר חברת התעופה ונסו לראות האם המושבים המומלצים זמינים להזמנה.
בחירת מושב בחינם לעומת מושב בתשלום
כמובן שחברות התעופה יודעות מה הם המושבים הטובים במטוסים שלהם וחלקן יגבו עבורם תשלום. לרוב מושבים בעלי מרווח גדול לרגליים או בקדמת המטוס יעלו מחיר נוסף. יש גם יותר ויותר חברות שבתעריפים הזולים ידרשו תשלום עבור כל סוג של הושבה.
במידה ורכשתם כרטיסי טיסה זולים שלא כוללים הושבה, תצטרכו להחליט כמה חשוב בחירת מושב מראש עבורכם.
טיפ חשוב – במידה ובחרתם שלא לרכוש מושב מראש כדי לחסוך כסף, נסו לבצע צ׳ק אין באתר האינטרנט של החברה כמה שיותר מוקדם, לפני שנתפסו כל המושבים בטיסה.
אם בחרתם לשלם על הושבה מראש, נסו לבדוק האם מגיעה לכם הטבה כלשהי. לדוגמא מחזיקי כרטיס פליי קארד פרימיום של אל על במעמד מסויים זכאים להושבה מועדפת, אך רק על בסיס מקום פנוי.
עוד דוגמא משמעותית שנתקלנו בה לאחרונה היא מושבי “Economy Comfort״ במטוסים של חברת טאפ אייר מפורטוגל. מדובר במושבים בקדמת מחלקת תיירים עם שדרוגים שמשפרים משמעותית את הנוחות בטיסה – משענת ראש, יציאת חשמל לכל נוסע, מעמד לאייפון/טאבלט ומרווח רגליים עדיף. באמצעות מכרז של הרגע האחרון ניתן להשיג מושבים אלו ב-17$ בלבד, מחיר שלדעתנו לגמרי מצדיק את החוויה המשודרגת.
בחירת מושב במטוס אל על
ההושבה באל על נעשית על פי סוג כרטיס הטיסה שרכשתם. אל על מציעה כיום 3 סוגי כרטיסים:
- לייט (Lite) – נדרש תשלום נוסף עבור כל הושבה מראש
- קלאסיק (Classic) – מושב רגיל ללא עלות, אך מושב מועדף יהיה בתשלום נוסף
- פלקס (Flex) – ניתן לבצע הושבה מראש בכל סוג מושב ללא עלות נוספת
אל על קוראת למושבים המועדפים שלה EL AL SPACE. אלו כוללים מושבים בקדמת המטוס או מושבים ביציאת החירום עם מרווח רגליים עדיף. מושבי הספייס קיימים בכל צי המטוסים שמופעלים על ידי אל על (737,777,787) אך לא בהכרח קיימים במטוסים שמפעילות חברות זרות עבור אל על.
מוזמנים לקרוא גם את סדרת הכתבות שלנו על מימוש נקודות הנוסע המתמיד של אל על.
תגובה
נראה שאתר seatguru.com לא מכיר חברת תעופה בשם Arkia
נכון. מצאנו מפה באתר אחר שאתה יכול להיעזר בה – https://seatmaps.com/airlines/iz-arkia/airbus-a321/
Comments are closed.