מוקדם יותר החודש הציגה לראווה חברת וירג׳ין אטלנטיק את מטוס האיירבוס A330neo הראשון שלה שצפוי לשירות בחודש הבא. כזכור, מדובר במטוס הראשון מבין שלושה מטוסים מהדור הבא שצפוי להיכנס לשירות בחברת הבריטית.
Fresh from the paint shop, our @airbus A330neo livery has officially landed 🎨
We can’t wait for Billie Holiday to join our fleet. We think you’ll all agree that she’s ready to take to the stage as our next flying lady. pic.twitter.com/lWiVAcQrIk
— virginatlantic (@VirginAtlantic) September 6, 2022
כחלק מהחשיפה הודיעה וירג'ין אטלנטיק כי המטוס נקרא על שם זמרת הג'אז בילי הולידיי, וכי הוא יופיע לראשונה בטיסות לנמל התעופה הבין-לאומי לוגן בבוסטון, החל מיום רביעי, ה-12 באוקטובר. לקראת טיסת הבכורה שלה, חברת התעופה שיתפה בחשבון הטוויטר שלה הצצה לזמרת המצליחה של שנות ה-20.
כזכור, כפי שפרסמנו לא מזמן, וירג׳ין אטלנטיק צפויה להוסיף גם טיסות מתל אביב. בתקווה שבעתיד נראה גם מטוסי A330neo על הקו.
וירג'ין מתחדשת במטוסי ה-neo
וירג'ין אטלנטיק הזמינה את מטוס ה-A330neo בסלון האווירי בפריז בשנת 2019, ובכך הפכה לחברת התעופה הראשונה מבריטניה אשר הזמינה את הדגם החדש. חברת התעופה תקבל סה״כ 16 מטוסי איירבוס A330-900, עד לסוף 2026, כאשר שלושה מהם יגיעו עד סוף השנה. שמונה מטוסים יירכשו על ידי וירג'ין אטלנטיק, והיתר יהיו בחכירה מתאגיד ALC.
בכך תצטרף החברה לרשימת מצומצמת יחסית של חברות תעופה שמפעילות מספר משמעותי של מטוסים מדגם זה. המפעילות המרכזיות של המטוס כיום הינן טאפ (19 מטוסים) ודלתא (15 מטוסים).
המטוס הראשון שיימסר, שכאמור נקרא כעת בילי הולידיי, נצפה מבצע טיסות מבחן בחודש שעבר. המטוס, הנושא כעת את רישום הבדיקה F-WWCG, יאמץ את מספר הרישום הבריטי G-VEWR לאחר שיימסר. המטוס עשוי לעבור עד 6 טיסות מבחן נוספות לפני שיימסר לחברת התעופה.
the 1st A330 Neo for Virgin Atlantic is ready for its first flight. #AIRBUS #A330Neo #VirginAtlantic #GVJAZ @TLSWatch #avgeek #planespotting 🇬🇧 pic.twitter.com/ULO376CIuz
— Eurospot (@cliper31) August 10, 2022
לאן ה-A330neo יטוס?
טיסת הבכורה של מטוס הדור החדש תהיה כאמור מלונדון הית'רו לנמל התעופה הבין-לאומי לוגן בבוסטון, בחודש הבא. עד סוף השנה, יצטרפו אליו שלושה מטוסים נוספים למספר יעדים נוספים בארה"ב. הקו החדש של וירג'ין אטלנטיק לנמל התעופה הבינלאומי טמפה (TPA), שהיה אמור לפעול בתחילה עם ה-A330-300, יופעל כעת עם ה- A330neo בכל ארבעת הטיסות השבועיות שלה, החל מה-3 בנובמבר.
החל מה-13 בנובמבר, וירג'ין גם תחליף בהדרגה את ה-A330-300 בטיסות לנמל התעופה הבינלאומי של מיאמי, כאשר היא צפויה לשדרג לחלוטין את הקו החל מה-9 בדצמבר. נמל התעופה JFK בניו יורק "יזכה" בטיסה חד פעמית של ה-A330neo ב-7 בנובמבר, לפני תחילת הטיסה היומית ב-6 במרץ של השנה הבאה.
מטוס ה-A330neo יפעל גם באטלנטה ב-21 וב-25 במרץ, בסיס האם של שותפת הקוד, דלתא איירליינס, המפעילה 15 מטוסים מדגם זה.
תא נוסעים חדש ומהמם
מטוסי ה-A330-900neo החדשים לא רק מביאים להפחתה של 50% ברעש בנמלי התעופה, אלא גם חסכוניים יותר בדלק ובפחמן ב-11% בהשוואה ל-A330-300 שהם מחליפים ובנוסף מגיעים עם שדרוגים פנימיים.
במטוס יותקנו 262 מושבים בשלוש מחלקות. חזית המטוס כוללת 32 מושבים במחלקת עסקים הממותגת כ-Upper Class עם דלתות פרטיות סגורות, כולל שתיים מהסוויטות החדשות של החברה.
מוקדם יותר השנה חשפה חברת התעופה את הסוויטות החדשות, הכוללות מושב באורך של 1.85 מטר ההופך למיטה שטוחה לחלוטין, מסך מגע בגודל 27 אינץ' וטעינה אלחוטית.
באשר לשאר המחלקות, במחלקת תיירים פרימיום 46 מושבים, בתצורת 2-3-2. מחלקת התיירים כוללת 184 מושבים בתצורה של 2-4-2. כמו כן, הנוסעים ייהנו מצפייה במסכים בגודל 13.3 אינץ' – מהגדולים בתעשייה.