חברת התעופה מלזיה איירליינס, חברת בת של Malaysia Aviation Group, מצאה אחרי תקופה ארוכה פתרון לששת מטוסי ה-A380 שלה שהוצאו משירות. בדומה לעסקה של חברת לופטהנזה, גם חברת התעופה המלזית תחזיר את מטוסי הסופרג׳מבו ליצרנית איירבוס כחלק מעסקה סיבובית לרכש מטוס A330neo.
מלזיה איירליינס מחזיקה בצי מטוסים צעיר מאוד של המטוס הענק, עם שישה מטוסים בגיל ממוצע של כ-9 שנים בלבד. כל הצי נכנס לאחסון בשדה התעופה בקואלה לומפור בין החודשים פברואר לאפריל 2020 ומאז לא חזרו לשירות. בעבר שימשו המטוסים לטיסות החברה לאירופה ואוסטרליה אך גם בתוך אסיה.
בשנת 2021 החליטה מלזיה איירליינס באופן סופי להיפרד ממטוסי ה-A380 ומאז מנסה למצוא דרכים יצירתיות ״להיפטר״ מהם. תחילה פרסמה החברה מכרז למכירת ששת המטוסים שברשותה ולמרות שלא פורסמו תוצאות המכרז, נראה כי לא נמצא אף קונה רציני. התוצאה הזו הייתה צפויה למדי בהינתן העובדה שעשרות מטוסי סופרג׳מבו מאוחסנים בעולם ללא שימוש.
בחודש אוגוסט האחרון הזמינה קבוצת התעופה המלזית 20 מטוסי A330neo, כשמחציתם יהיו בחכירה. עתה נודע כי כחלק מהעסקה תחזיר חברת התעופה את מטוסי ה-A380 שברשותה ליצרנית איירבוס, כשנכון לעכשיו לא ידוע מה ההטבה שנתנה איירבוס תמורת המטוסים או מה יהיה השימוש העתידי שלהם. על פי העיתונות המקומית במלזיה, המטוסים יוחזרו ליצרנית כבר עד סוף השנה הנוכחית.
אחד מטוסי ה-A380 של מלזיה אף נושא מדבקה מיוחדת לציון העובדה שהוא מטוס הסופרג׳מבו ה-100 שייוצר על ידי חברת איירבוס.
בגזרת המטוסים רחבי הגוף מחזיקה כיום מלזיה איירליינס 24 מטוסי A330 מהדור הקודם ו-6 מטוסי A350-900.
בניגוד לאמירות במהלך הקורונה שהספידו את מטוס ה-A380, לאחרונה ראינו מספר חברות שהחליטו להחזיר את המטוס לשירות. יותר מכך, לאחרונה התחילה חברת אמירייטס להשמיע קולות ברורים על הצורך במחליף למטוס הענק, לפחות באותו גודל.
הסיפור של מלזיה איירליינס מזכיר לנו כמה הזוי שעד לפני פחות מעשור מחיר המדף שלהם היה 450 מיליון דולר כבר לא שווים היום כמעט כלום.