היום התקיים הכנס השנתי של איגוד הטייסים הישראלי. במסגרת הכנס התקיים פאנל של מנכ״לי חברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר. במסגרת הפאנל דיברו מנהלי חברות התעופה על היבטים משמעותיים בתחום התעופה והצרכנות התעופתית בישראל.

במסגרת הכנס ציין מנכ״ל ארקיע גדי טפר את נושא אישור מעבר הטיסות הישראליות מעל סעודיה ועומאן כאחד מהנושאים החשובים ביותר לטיפול בעולם התעופה הישראלי. בהקשר זה ציין כי ארקיע דחתה את השקת הטיסות הישירות להודו עד להסדרת נושא הטיסות מעל סעודיה ועומאן, מה שאמור לקצר משמעותית את זמן הטיסה והעלויות. כזכור, לאחר מתן האישור הסעודי לטיסות מעל שמי הממלכה, ״צצה״ בעיה חדשה בדמות היעדר אישור תואם מצד הנסיכות של עומאן.

עוד נושאים שעלו הם קידום של נתב״ג כהאב תעופתי. כזכור, אחת למספר חודשים עולה אמירה על הפוטנציאל של נתב״ג כהאב לטיסות המשך בדומה לזה של המתחרות מטורקיה והאמירויות. בהקשר זה הייתה תמימות דעים בין המנכ״לים כי צעד שכזה יתרום רבות לכלכלה של ישראל. עם זאת, הסכימו גם כי לא ניתן לקדם את הנושא במצב הקיים. מנכ״לי חברות התעופה התמקדו בנושא האבטחה המוגברת כאתגר למעבר חלק של תיירים בטיסות המשך דרך ישראל. עם זאת, לא התייחסו לשאר התשתיות הקיימות שידרשו התאמות מאסיביות על מנת לתפקד במתכונת של האב.

באשר לנושא השימוש במטוסים חכורים וצוותים זרים בטיסותיהם (״חכירות רטובות״), נושא שהפך משמעותי בחודשים האחרונים, ציין מנכ״ל ישראייר אורי סירקיס כי זו שיטת העבודה של החברה. ראשית חוכרים מטוסים זרים כדי להוכיח כדאיות של קווים מסויימים ולאחר הוכחת היתכנות מוסיפים ציוד בבעלות החברה על מנת להפעיל את הקו.

באשר לטיסות לטורקיה הודיעה מנכ״לית אל על כי בכוונת החברה להפעיל טיסות לאיסטנבול לאחר שיתקבלו האישורים הביטחוניים. זאת, למרות התחרות העזה מצד החברות הטורקיות.

עוד נשאלו מנכ״לי החברות על התחרות החדשה מצד החברות האמירתיות. מובילי התעשייה התגאו בנתון של כ-30% נתח שוק לחברות הישראליות. באשר לערך המוסף של טיסה עם חברות ישראליות, מנכ״לית אל על ציינה כי החברה יוצאת מהנחת עבודה שטיסה עם חברה ישראלית לא אמורה לעלות יותר. עם זאת, ציינה כי בהחלט רואים עניין של הקהל לטוס עם חברות ישראליות ודוברות עברית. בהקשר זה, מנכ״לית אל על לא התייחסה לנושא הרחבת היקף החכירות הרטובות של החברה בחודשים האחרונים.

תגובה
  1. נתב”ג לא יכול להיות HUB מסיבה פשוטה – כל שלוש החברות הישראליות אינן טובות מספיק ואינן אטקרטיביות בכלל בתחום השירות והמחיר ובנוסף – אינן יכולות לנהל ציים גדולים מספיק של מטוסים. אולי בתחום המטען זה יכול להיות טוב כמו למשל בנמל של אנקורג’ אלסקה שרוב התעבורה בו היא של טיסות מטען.

Comments are closed.