עד כה עמדו חברות התעופה הגדולות בעולם איתנו למול האילוץ שלא לטוס מעל המרחב האווירי הרוסי כתוצאה מהסנקציות על רוסיה. מספר חברות תעופה אף נאלצו לבצע שינויים מהותיים ברשת הטיסות שלהם, בדגש על טיסות למזרח אשר יותר יקר משמעותית להפעיל מבלי לעבור במרחב האווירי הרוסיה. אחד המקרים הבולטים הוא ביטול קו הטיסות ההיסטורי של וירג׳ין אטלנטיק להונג קונג. גם Finnair נאלצה לבצע שינויים מהותיים בטיסותיה מזרחה.

ועכשיו מגיעה סנונית ראשונה של חברת תעופה גדולה שמודיעה שתחזור לטוס מעל רוסיה. מדיווח של בלומברג עולה כי חברת קתאי פאסיפיק ההונג קונגית הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות מעל השטח האווירי הרוסי כבר החל מה-1 בנובמבר.

הטיסות שייעברו מעל המרחב האווירי הרוסי יהיו טיסותיה של קתאי מהונג קונג לניו יורק. הטיסות יעברו דרך מזרח רוסיה ב״מסלול הקוטב הצפוני״. קתאי הסבירה את ההחלטה באמצעות משטר רוחות עדיף וקיצור זמני הטיסה. אלו יאפשרו הסרת מגבלות נשיאת מטען ונוסעים וכן יצמצמו את המקרים בהם נדרש החלפת צוות האוויר בעקבות הגעה למכסת שעות העבודה שלהם. כמו כן, ציינה החברה כי ישנן חברות תעופה נוספות בעלות הרשאה לטוס מעל המרחב האווירי הרוסי וכי אין סנקציות שמונעות מהחברה לטוס מעל רוסיה.

מסלול הטיסה החדש-ישן של קתאי דרך הקוטב הצפוני
מסלול הטיסה החדש-ישן של קתאי דרך הקוטב הצפוני

הטיסות של קתאי מהונג קונג לניו יורק אורכות כיום בנתיב הארוך בממוצע 17 שעות. מבדיקה בטיסות החברה לפני איסור הטיסה במרחב הרוסי עולה כי במסלול החדש-ישן הטיסות יארכו 14-16 שעות. הטיסות של קתאי לניו יורק מבוצעות במטוסי ה-A350-1000.

כזכור, בחודש מרץ הודיעה חברת קתאי כי בעקבות חסימת המרחב האווירי הרוסי החברה נאלצת לבצע שינויים במסלול הטיסה מהונג קונג לניו יורק. בהקשר זה ציינה כי המסלול החדש יהיה קו הטיסות הארוך בעולם. חברות אסייתיות נוספות כמו קוריאן אייר ואול ניפון איירווייז הפסיקו בזמנו לטוס במרחב האווירי הרוסי ולא חזרו עד כה.

תגובה
  1. חסר כרדיט לבלוג ממנו העתקת את הידיעה. חבל שאתה נוהג כפי שנוהגים בך פספורטניוז

Comments are closed.