חברת ישראייר הודיעה הבוקר לבורסה כי היא הגישה הצעה סופית להתקשרות במזכר הבנות לא מחייב לרכישת חברת תעופה אירופאית בעלתי רשיון הפעלה אירופאי. זאת בהמשך להודעות שישראייר פירסמה בחודש יולי בדבר השתתפותה במכרז פרטי לרכישת מלוא ההון המונפק והנפרע של חברת התעופה האירופאית.

ישראייר אינה מוסרת בהודעתה את שמה של חברת התעופה בה מדובר אבל מציינת כי מדובר בחברה שבבעלותה המלאה 4 חברות בנות שכל אחת מהן אמונה על תפעול הטיסות במדינה אירופאית אחרת השונה מהמדינה בה התאגדה חברת התעופה האירופאית בנוסף למדינה זו. ישראייר מציינת עוד כי בנוסף החברה מפעילה BASE בשלושה יעדים נוספים, שגם אותם היא אינה מציינת וכן מוסיפה כי מטוסי חברת התעופה מוחכרים לסרוגין גם למדינות נוספות ביבשת אירופה וכן כי לחברת התעופה האירופאית בה מדובר ניתן קו אשראי בהיקף של כ-80 מליון אירו, עד לחודש מרץ 2027 על ידי המדינה בה נמצא מטה החברה.

אף שישראייר אינה מוסרת פרטים על חברת התעופה מדובר, ככל הידוע בחברת התעופה SmartWings הצ׳כית שמחזיקה גם בחברת CSA וקיבלה לפני כשנה הלוואה ממספר בנקים בצ׳כיה, בערבות המדינה, בסכום של כ-90 מיליון דולר.

סמארטווינגס, היא חברת תעופה צ׳כית, ששמע הקודם היה טראוול סרוויס ובסיסה בנמל התעופה של פראג. זוהי חברת התעופה הגדולה ביותר בצ׳כיה והיא מפעילה טיסות סדירות וטיסות שכר בעיקר ליעדי פנאי ובנוסף גם מחכירה בחכירה רטובה מטוסים לחברות תעופה שונות, כולל לישראייר ואל על. בין השאר היא מחזיקה חברות בנות בפולין, הונגריה וסלובקיה. על פי אתר airfleets, ברשות קבוצת סמארטווינגס 37 מטוסים בעיקר ממשפחת מטוסי בואינג 737 ביניהם דגמי מקס-8, 800 ו-700.

כפי שצויין, סמארטווינגס כיום מספקת שירותי חכירה רטובה עבור כל חברות התעופה הישראליות (אל על, ארקיע וישראייר). במידה וישראייר אכן תרכוש את חברת סמארטווינגס היא תצטרך לקבל החלטה האם היא ממשיכה לספק את אותם שירותים למתחרות שלה מישראל. ניתן להעריך שישראייר תאפשר את המשך פעילות זו. במידה ולא, אל על וארקיע יצטרכו למצוא חברת תעופה אחרת שכן החברות מסתמכות באופן מהותי על שירותיה של חברת סמארטווינגס לתגבור לוח הטיסות שלהן.

תגובה
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *