לא מזמן פרסמתי סקירת טיסה מליסבון לתל אביב במחלקת עסקים של טאפ במטוס האיירבוס A321LR. בטיסת ההלוך לליסבון, אותה לא כללתי בסקירה, הפעילה חברת טאפ מטוס מדגם איירבוס A320neo. במהלך הטיסה גיליתי שחברת טאפ מפעילה ״מיני מחלקה״ בתוך מחלקת תיירים בדמות מושבים מועדפים שקיבלו את השם Economy Comfort.

בורדינג לטיסת טאפ לליסבון במטוס A320
בורדינג לטיסת טאפ לליסבון במטוס A320

מההתרשמות האישית שלי היה מדובר בשדרוג משמעותי יחסית, בטח ביחס למחיר שהתחיל בזמנו ב-35$ למושב לכיוון. על כן החלטתי לפרסם גם סקירה קצרה על המוצר הזה.  ובונוס עבורכם – בסוף הסקירה הוספתי גם טיפ איך לקבל את המחלקה במחיר מוזל.

הטיסה בוצעה במטוס איירבוס A320neo חדש יחסית של טאפ בן שנה וחצי בלבד שגם הרגיש חדש למדי מבפנים, תחושה נעימה בהחלט. זה הגיוני בהינתן העבודה שהגיל הממוצע של כל צי משפחת מטוסי הדור החדש (neo) של טאפ (31 מטוסים) שמשרת את הקו לתל אביב הוא בגיל ממוצע של 2.7 שנים סה״כ.

מושבי אקונומי אקסטרה במטוסי A320neo של טאפ
מושבי אקונומי אקסטרה במטוסי A320neo של טאפ

מושבי ה-Economy Comfort (לשעבר Economy Xtra) היא סוג של מחלקת פרימיום מוזלת ולמעשה זהים למושבי העסקים בטיסות במטוסי ה-320. את המושבים ניתן לזהות באמצעות הצבע האדום במשענת (לעומת הצבע הירוק בשאר מחלקת תיירים).

מרווח נדיב מאוד לרגליים במחלקת אקונומי קומפורט של טאפ במטוס A320
מרווח נדיב לרגליים. מחלקת אקונומי קומפורט של טאפ במטוס A320

מושבי הקומפורט נמצאים בקדמת מחלקת תיירים עם מספר יתרונות נוספים – בכל מושב היו משענת ראש מתכווננת, שקע חשמלי, מעמד לטלפון/טאבלט ומרווח רגליים נדיב מאוד (83 ס״מ) וכן כל נוסע קיבל שמיכה. למעשה המוצר היה זהה למוצר במחלקת העסקים באותה טיסה.

הושבה במחלקה זו הייתה כלולה בסוג הכרטיס שלי שהיה כרטיס גמיש במחלקת תיירים. בחרתי מראש במושב 6C שהוא מושב אקסטרה במעבר. התוספות הקטנות, בראשן התוספת המשמעותית למרווח הרגליים, היו לדעתי שדרוג משמעותי לחוויית הטיסה, כך שאפילו הצלחתי לתפוס קצת שינה.

מעמד לטלפון במושבי אקונומי אקסטרה במטוסי A320neo של טאפ
מעמד לטלפון במושבי אקונומי אקסטרה במטוסי A320neo של טאפ

העובדה הזו משמעותית יותר על רקע העובדה שהטיסות של טאפ מישראל יוצאות בשעות הבוקר המוקדמות כך שבהחלט רצוי לנצל את הטיסה להשלים מעט שעות שינה.

ועכשיו לטיפ כיצד להשיג מושבים אלו בזול – טאפ חברה לפני כשנה לאפליקציית SeatBoost המאפשרת להשתתף במכרז של הדקה ה-90 לשדרוג המושב שלכם. באמצעות המרכז תוכלו לשדרג למושבי Economy Comfort או עסקים במחיר שווה למדי שמתחיל ב-17$ למחלקת קומפורט או החל מ-385$ למחלקת עסקים.

איך עושים את זה? מורידים לפני הטיסה את אפליקציית SeatBoost, מכניסים את פרטי ההזמנה שלכם ובודקים מתי מתחיל/נסגר המכרז. אני בדקתי כמה דקות לפני תום המכרז והמחיר עדיין עמד על 17$. לדעתי זה מחיר מעולה בתמורה למוצר שמקבלים, במיוחד בהתייחס לזה שמדובר בטיסה של כ-6 שעות.