חברת קתאי פאסיפיק הודיעה בימים האחרונים כי כחלק מהניסיון לשחזר את היקף הנוסעים במרכז התעופה (״האב״) שלה בהונג קונג, היא צופה כי תפעיל כ-70% מקיבולת טיסות הנוסעים שלה לפני המגפה עד סוף 2023. כמו כן, עדכנה הקבוצה כי היא צופה לחזור לרמות טרום הקורונה עד סוף 2024.

גם בישראל חל שיפור משמעותי בהיקף תנועת הנוסעים של החברה.  כזכור, החברה חזרה בחודש אוקטובר להפעיל 3 טיסות שבועיות מתל אביב להונג קונג, במקביל לפתיחתה של הונג קונג למבקרים. מהדו״ח החודשי של נתב״ג עולה כי כבר בחודש אוקטובר הייתה קפיצה משמעותית במספר הנוסעים עם קתאי. בחודש אוקטובר הטיסה החברה מישראל 6,219 נוסעים, עלייה של 490% מהנתון של חודש ספטמבר (1,269 נוסעים) ועלייה משמעותית עוד יותר מאשר בחודש המקביל בשנה שעברה (827 נוסעים).

מחישוב גס של מספר הנוסעים למול מספר המושבים שמציעה קתאי מתל אביב (334 מושבים במטוסי ה-A350 ב-3 טיסות שבועיות), גם בישראל מגיעה קתאי למעל 70% תפוסה במטוסיה. זאת כאשר הונג קונג רק נפתחה לתיירים בחודש שעבר, כך שקיים פוטנציאל משמעותי לגידול בנפח הנוסעים.

לצורך ההמחשה, קתאי היא מבין החברות שמציעות במטוסי האיירבוס החדשים מרווח נדיב לרגליים שעומד על  81 ס״מ כסטנדרט במחלקת תיירים ו-45 ס״מ בנתון של רוחב המושב. מדובר בנתונים חריגים לטובה ושיפור לעומת המרווח לרגליים הממוצע בתעשייה שעומד על 79 ס״מ ואף פחות.

בהיבט של ״מדיניות הקורונה״ אשר מתחילה להיעלם לאט בקרב חברות התעופה, בקתאי מציינים כי הם ממשיכים עם מדיניות ה-Fly (Worry) Free, המאפשרת ללקוחות החברה לבצע שינויים בלתי מוגבלים בהזמנות שלהם ללא עמלות השינוי הרגילות, עד ל- 31 בדצמבר 2022, על מנת לאפשר לנוסעים גמישות מירבית.

במסגרת מפגש עיתונאים שהתקיים בתל אביב בשבוע שעברה עדכנה חברת קתאי על סקר שביצעה בקרב הקהל הישראלי. הסקר בוצע בקרב מדגם מייצג של 500 נשים וגברים בני 18 ומעלה, על ידי מכון רושינק. מתוצאות הסקר עולה כי 40% מהישראלים ביקרו במדינות אסיה פסיפיק לפחות פעם אחת וכי שניים מתוך שלושה ישראלים מדווחים שבכוונתם לטוס למדינות אלו. בתוך כך, צוין כי המדינות המועדפות על הישראלים הן תאילנד, יפן ואוסטרליה.

כאשר נשאלו נציגי החברה בנוגע לתחרות של קתאי בישראל, הם ענו כי בכוונתם להעניק את השירות והמוצר הטובים ביותר שניתן במחירים תחרותיים. ואכן, כחלק מחזרתה לישראל נראה כי קתאי מציעה כרגע מחירים משתלמים לטיסות המשך ליעדים במזרח. לדוגמא, הצלחנו למצוא טיסות להאנוי (וייטנאם) במחיר הכי נמוך שמוצע כרגע בשוק של 962$ עם עצירה קצרה בהונג קונג. מדובר במחיר נמוך במאות דולרים ביחס למתחרות. זאת כאשר הטיסות מתל אביב מתבצעות במטוסי האיירבוס A350-1000 החדישים של קתאי שמציעים את חוויית הטיסה מהטובות הקיימות כיום בשוק.

תגובה
  1. לקתאי יש יתרון משמעותי בכך שהיא מורשית לעבור מעל בנגלדש ועומאן בכיוון הונג קונג-תל אביב. זה חוסך לה לפחות שעת טיסה ודלק רב תודות למשטר הרוחות הנוח יותר בכיוון הזה (לעומת הנתיב הצפוני בטיסה לכיוון מערב).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *