חברת ישראייר גרופ פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2022. בדו״חות הציגה החברה המשך מגמת חזרה לתוצאות של טרום הקורונה עם הכנסות של 124 מיליון דולר ברבעון האחרון ורווח של 11.9 מיליון דולר.

במסגרת הדו״חות עדכנה החברה על הכוונה להחליף את שני מטוסי ה-ATR של החברה שעומדים למכירה במטוס A320 שישי. כמו כן, עדכנה החברה על כוונות לצרף מטוס איירבוס 320 שביעי עד לרבעון השני של 2023, בכפוף לאישור דירקטוריון החברה והשלמת מכירת מטוסי ה-ATR. בראיון לביזפורטל מעדכן מנכ״ל ישראייר, אורי סירקיס, על כוונה לצרף אף מטוס שמיני לצי בתוך כשנתיים מהיום. בהקשר זה מציין סירקיס כי ייתכן ויבחרו הפעם מטוסים מהדור החדש מסדרת A320neo. עם זאת, הדגיש מנהל חברת התעופה כי אין בכוונתה בשלב הזה לשלב מטוסים רחבי גוף.

עד לגידול הצפוי בצי מודיעה כאמור חברת ישראייר על הוספת מטוס נוסף בחכירה רטובה, בנוסף למטוס ה-737 שמפעילה עבור ישראייר חברת סמארטווינגס. המטוס השני בחכירה יהיה מדגם איירבוס A320, בדומה לאלו שמפעילה ישראייר בעצמה. הסכם החכירה יכנס לתוקף החל מינואר 2023 ועד לדצמבר של אותה שנה.

כיום מפעילה ישראייר חמישה מטוסי איירבוס מהדור הקודם מדגם A320-200. מדובר בצי צעיר צעיר יחסית בגיל ממוצע של 11.3 שנים כאשר המטוס החדש ביותר בצי בן 6 שנים והותיק ביותר בגיל של 16.7.

באשר למהלך הרכישה של חברת הצ׳ארטרים סמארטווינגס, בראיון לביזפורטל נשמע מנכ״ל ישראייר פסימי למדי. סריקיס ציין ציין כי להערכתו סיכויי הזכייה נמוכים מ-50% בשל מורכבותו של ההליך וסכסוך בין השותפים העסקיים בסמארטווינגס. עם זאת, ציין כי חברת סמארטווינגס מפעילה 40 מטוסים וכי רכישתה תגדיל משמעותית את פעילותה חברת ישראייר גרופ וזה יהיה ״גיים-צ’יינג’ר רציני” לדבריו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *